خبرگزاری کار ایران

پریسا نجفی خبر داد:

همایش «زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی» در کرج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۷۲۰

دبیر کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از برگزاری اولین همایش تخصصی با عنوان "زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی" در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، پریسا نجفی در دومین جلسه مجمع عمومی کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران که در کرج تشکیل شد، اظهار داشت: به‌زودی اولین همایش تخصصی زنان شاغل و کارگر استان البرز با عنوان "زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی" برگزار می‌شود.

نجفی با اشاره به حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در این مراسم، تصریح کرد: این برنامه با حمایت زنان شاغل و کارگر فعال در حوزه کار و اشتغال استان البرز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری فعالیت کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در استان البرز اظهار داشت: این کمیته اوایل آبان‌ماه سال‌جاری به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای این مجمع را زنان و دختران تاثیرگذار در حوزه مهارت و اشتغال تخصصی تشکیل می‌دهند که با عضویت در کارگروه‌های تخصصی، مشغول به فعالیت هستند.

نجفی با اشاره به اهداف اختصاصی این مجمع در حوزه بانوان کارگر، گفت: ایجاد هماهنگی بین اصناف؛  پیگیری حسن اجرای قوانین؛ بررسی، تحقیق و جمع آوری اطلاعات مسایل و مشکلات؛ ارائه نظرات کارشناسی درباره لوایح و طرح‌های مربوط به قوانین و انتخاب نمایندگان قانونی برای حضور در عرصه‌های داخلی و بین المللی؛ از جمله اهداف این تشکل می باشد.

وی افزود: همچنین کوشش برای آشنا کردن کانون‌ها و انجمن‌های صنفی بانوان با وظایف این کمیته؛  حمایت و پشتیبانی و دفاع از حقوق و منافع صنفی؛ اقامه دعوی برای مراجع قانونی ملی و بین‌المللی؛ همکاری با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، سازمان‌های غیر دولتی و نهادهای مدنی در راستای دفاع از حقوق و منافع صنفی بانوان؛ عضویت و ایجاد ارتباط با تشکل‌ها و سازمان‌های داخلی و بین المللی مرتبط با وظایف کمیته در چارچوب قوانین و مقررات کشور؛ انعقاد پیمان‌های دسته جمعی با توجه به استانداردهای بین‌المللی کار در چارچوب قوانین ملی، از اهداف دیگر این کمیته است.

نجفی در پایان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اشتغال و تولید و نامگذاری سال‌جاری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اذعان داشت: تصمیم داریم در توانمندسازی بانوان با تمام توان، تلاش کنیم و امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان، زمینه اشتغال و خوداشتغالی بانوان را در استان البرز هموار سازیم.

شایان ذکر است، بانوان استان البرز می‌توانند با مراجعه به آدرس تلگرامی zananpishro@ از اخبار و مطالب کمیته بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در استان البرز اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز