خبرگزاری کار ایران

مخالفت با سخنرانی چهره‌های اصلاح طلب در تعدادی از دانشگاه های دولتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۳۴۱

تعدادی از دانشگاه‌های کشور با حضور سخنرانان اصلاح‌طلب در دانشگاه‌ها به مناسبت مراسم روز دانشجو مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه روز دانشجو تشکل‌های مختلف دانشجویی اصلاح‌طلب قصد دارند برنامه‌هایی را در دانشگاه خود برگزار کنند. با این حال در تعدادی دانشگاه‌ها محدودیت‌های زیادی برای فعالان سیاسی اصلاح طلب در نظر گرفته شده است.

یکی از این تشکل ها انجمن اسلامی علوم پزشکی دانشگاه ارومیه است. اعضای این تشکل برای روز دانشجو چهار سخنران را به مسئولان دانشگاه معرفی کرده بودند. محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم، مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت خاتمی، شهربانو امانی نماینده سابق ارومیه و عضو شورای شهر تهران و احسان شریعتی. اما دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تنها با سخنرانی احسان شریعتی موافقت کرده است.

سال گذشته اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز، سخنران اصلی روز دانشجو در این دانشگاه بود.

در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا هم با سخنرانی رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی مخالفت شده است. منتجب نیا فردا (یکشنبه) در برنامه روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)  دانشگاه شهید چمران اهواز سخنرانی خواهد کرد.

در نامه اعتراضی این تشکل آمده است که دانشگاه با سخنرانی چهره های ملی در برنامه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل(اصولگرا) موافقت کرده است اما از انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان خواسته شده تا از چهره های بومی برای سخنرانی این روز استفاده شود.

در دانشگاه خلیج فارس هم با سخنرانی عبدالله مومنی در برنامه انجمن اسلامی دانشگاه به مناسبت ۱۶ آذر مخالفت شده است. عبدالله مومنی از فعالان سابق جنبش دانشجویی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا از رویه دانشگاه آزاد در دعوت از سخنرانان انتقاد کرده بود و گفته بود چنین کارهای معقول نیست. معتقدم نباید برای دانشجویان دانشگاه آزاد محدودیت وجود داشته باشد.دانشجویان دانشگاه آزاد هم مثل بقیه دانشجویان باید افکار، نظرات و سخنان احزاب،گروه‌ها و جناح‌های مختلف را بشنوند. ما باید به دانشجویان اجازه بدهیم خودشان قضاوت و انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز