خبرگزاری کار ایران

نطق مهدی حاجتی در شورای شهر شیراز:

شهرداری بودجه‌ها برای پروژه های اولویت‌دار هزینه کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۱۸

عضو شورای شهر شیراز گفت: از تمامی نهادهای نظارتی چون اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بازرسی شهرداری و امور قراردادها درخواست دارم در راستای دفاع از حق این قشر زحمتکش بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در جلسه امروز شورای شهر، بعد از قرائت شعری در یادبود زلزله زده های غرب کشور گفت: این‌گونه بود که نه کرمانشاهان ، نه کردستان ، که تمامی ایران به ضجه درآمد.

حاجتی با بیان اینکه در سال‌های پیشین، تمامی افرادی که متولی بحران‌های امروزی ایران زمین در تمامی حوزه‌های اقتصادی ، اجتماعی ، زیرساختی و غیره اند از زیر نگاه نظارتی نهادهای نظارتی و امنیتی گذشته‌اند ، افزود: اگر حذف نیروهای دلسوز مسئولیتی است که ما باید بپذیریم ، شما نیز مسئولیت خطای تحلیل خود را بپذیرید و از این پس اصل را بر تخصص ، دلسوزی و سلامت نفس بگذارید .

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به وضعیت نامطلوب شیراز برای مواجهه با بحران گفت: از شهردار محترم استدعا دارم تمامی متخصصان را برای حل بحران‌های این منطقه و مناطقی این چنین فرا بخوانند و حداکثر همکاری را با سایر نهادها داشته باشند ، هیچ نهادی رقیب و یا مخالف ما نیست . تنها در همراهی همیاری همه نهادها این امر میسر می‌شود.

وی گفت: تن این شهر، زخمی پروژه هایی است که گاه یا ضرورتی ندارند یا با هویت این شهر هیچ نسبتی برقرار نمی کند . از شهردار محترم در این خصوص درخواست داریم به کمک یک تیم کارشناسی پروژه ها را اولویت بندی کرده و در این وانفسای بحران مالی شهرداری تخصیص بودجه ها را به سمت پروژه های دارای اولویت ببرند و حتی اگر لازم شده شجاعانه پروژه های غیر ضروری را برای همیشه متوقف کنند.

حاجتی ادامه داد:شهر شعر و ادب و فرهنگ و هنر بیش از سازه‌های خشن بتنی، به زیرساخت‌هایی از قبیل موزه هنرهای معاصر ، سالن‌های فرهنگی هنری در شأن شیراز و کتابخانه مرکزی که جایش در دل شهر خالی است احتیاج دارد ... خواهشمند است اینها را در اولویت های پروژه ای بودجه سال 97 و همچنین برنامه پنج ساله سوم قرار دهید تا شاید سالهای پیش رو حال مردمان این شهر بهتر شود .

وی به وضعیت نامطلوب کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: اینجانب به عنوان نماینده مردم -که قطعا این نمایندگی شامل زحمتکشان شهرداری نیز می شود- از تمامی نهادهای نظارتی چون اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی بازرسی شهرداری و امور قراردادها درخواست دارم در راستای دفاع از حق این قشر زحمتکش بکوشند . همگی می‌دانیم که سکوت این افراد به خاطر ترس از دست‌دادن همین حداقل‌های اقتصادی زندگی است.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته زمین‌هایی برخلاف شرایط قانونی تحت نام مراکز فرهنگی و مذهبی و عناوینی این چنینی واگذار شده که با جو حاکم، کمتر کسی هزینه مخالفت با چنین طرح هایی را به جان خریده است.از اداره های بازرسی،حقوقی و املاک درخواست دارم تمامی این موارد را طی گزارشی به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز