خبرگزاری کار ایران

به دستور نجفی صورت گرفت؛

بسیج دستگاه‌های استان البرز در خدمت‌رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۰۸۳

استاندار البرز در پی وقوع حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را تشکیل داد و دستگاه‌ها را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج کرد.

به گزارش ایلنا در پی وقوع زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار البرز تشکیل شد.

محمدعلی نجفی با تسلیت این واقعه جانگداز به هم میهنان کشورمان ضمن اشاره به عمق حادثه، گفت: تاکنون اعلام شده که بیش از  300 نفر جان خود را از دست داده اند و آمار مصدومین نیز به چند هزار نفر می رسد.

وی افزود: روستاهای زیادی نیز در مناطق غربی کشور دچار حادثه شده اند و اقدامات اولیه نیز از شب گذشته برای پشتیبانی مناطق اعزام شدند و مقام معظم رهبری همه دستگاه ها، نهادهای نظامی را بسیج فرموده اند.

استاندار البرز گفت: رئیس‌جمهور هم دستورهای لازم را در این زمینه داشته اند و با اختیارات تمام به معاون اول رئیس جمهور شاهد حضور مسئولان عالی رتبه به مناطق حادثه دیده هستیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان، گفت: بسیج امکانات دستگاه ها و نهادها جهت امدادرسانی به زلزله زدگان جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیرآوار از تاکیدات استاندار در این ستاد به شمار می‌رفت.

دستگاه ها از اقدامات متفرقه بپرهیزند

رئیس شورای مدیریت بحران استان در ادامه تشکیل این جلسه را به منظور رصد آخرین وضعیت اقدامات امدادرسانی در استان ذکر کرد و گفت: استان هایی که نیاز بوده بنا به تصمیم و تشخیص وزارت کشور برای کمک رسانی مشخص شده اند و ممکن است سهمیه استان البرز هم مشخص شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از هر گونه اقدام متفرقه و بدون هماهنگی در استان تصریح کرد: اعزام امکانات باید با هماهنگی صورت گیرد تا مشکلات ترددی ایجاد نشود. البته این موضوع، اعزام خدمات ضروری را شامل نمی‌شود.

صدا و سیمای استان کانال اطلاع رسانی

رئیس شورای مدیریت بحران استان بیان کرد: کلیه نیازها و اقدامات مدیریت بحران استان و اورژانس باید از طریق صدا و سیمای اطلاع رسانی شود.

نجفی در ادامه با تأکید بر لزوم آمادگی استان برای مدیریت حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: با توجه به اینکه هر حادثه در لحظه‌ممکن است به وقوع بپیوندد باید آمادگی لازم را در تمامی بخش‌ها داشت و امکانات امدادی، درمانی و پشتیبانی را نیز برای مواقع اضطراری پیش‌بینی کرد.

اعلام امکانات پشتیبانی به دستگاه ها

وی همچنین با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران همواره دو سناریو را در نظر داشته باشیم، افزود: البرز معین تهران در حوادث محسوب می‌شود و باید برای تأمین امکانات در مواقع مورد نیاز از پیش اقدامات اولیه را انجام داد و نیازهای لازم را برای پشتیبانی به مرکز اعلام کرد.

استاندار البرز، گفت: امکانات مورد نیاز  دستگاه ها و بودجه پشتیبانی حوادث ستاد مرکزی اعلام شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه برای اعزام اقلام مورد نیاز باید خودروهای سنگین نیز پیش بینی شود، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل باید امکاناتی نظیر تریلی را تامین کند.

وی ضمن اشاره به هدایت امکانات موجود سپاه پاسداران، افزود: تاکید مقامات ستادی کشور نیز این مهم است که از هر گونه اقدام متفرقه پرهیز شود و تا زمانی که ماموریتی به دستگاهی داده نشده حرکت خارج از برنامه‌ریزی صورت نگیرد، البته این مهم نافی اعزام نیروهای امدادی، خدماتی و خاص، نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز