خبرگزاری کار ایران

معاون شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان خبر داد:

مدیران کردستان در آماده‌باش کامل هستند/ اعلام میزان خسارت‌ها تا 24 ساعت آینده

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۹۷۴

معاون‌عمرانی استاندار و جانشین رئیس‌شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان تأکید کرد: تمام مدیران این استان پس از زلزله شب گذشته در آماده‌باش کامل قرار دارند و ملزم به حضور در استان هستند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که روز دوشنبه برگزار شد با تسلیت به خانواده های درگذشتگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه گفت: همواره تأکید شده است که باید آمادگی لازم برای مقابله با اینگونه سوانح وجود داشته باشد و این زلزله یک آزمون برای سنجش آمادگی مدیریت بحران به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کردستان هم یک استان زلزله خیز بوده و امکان وقوع زلزله همواره وجود دارد، گفت: آموزش به مردم و مدیران برای مقابله با این شرایط یک اصل ضروری‌است که باید به طور مداوم در دستور قرار بگیرد.

قادری افزود: فرمانداری های شهرستان های سطح استان در شرایط فعلی در صورتی که نیاز به تعطیلی مدارس باشد، می‌توانند به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان رأسا تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را داریم، خاطرنشان کرد: استان کردستان به عنوان استان معین در بحث کمک به آسیب دیدگان کرمانشاه تعیین شده است و در این راستا کمک هایی را به کرمانشاه ارسال کرده و می کند.

قادری همچنین در خصوص پوشش بیشتر آنت دهی تلفن همراه در نقاط مختلف استان گفت: باید به صورت جدیتر در این زمینه در سطح استان کار شود و در این خصوص تذکرات لازم داده شد. 

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه ها و اعضای شورای مدیریت بحران استان مکلفند گزارش اولیه از خسارات احتمالی را تا ظهر امروز و گزارش نهایی را تا 24 ساعت آینده تهیه و اعلام کنند. 

همچنن مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان پیرامون اقدامات انجام گرفته تاکنون برای کمک به زلزله زدگان استان‌کرمانشاه گفت: 5 دستگاه تانکر آب، 500 تخته پتو و 500 تخته موکت، 1200 تخته چادر، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس ارسال شده است.

آرتیکاس اقبال افزود: همچنین سازمان هلال‌احمر استان کردستان نیز نسبت به اعزام 18 دستگاه خودرو و 100 نفر نیرو و دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز نسبت به اعزام 21 نفر در قالب چندتیم درمانی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اقدام کرده اند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در استان کردستان تلفات جانی ناشی از زلزله وجود نداشت و تنها 38 نفر دچار مصدومیت های سطحی شده بودند که با مراجعه به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز