خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودسر در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

استقرار بیش از 110 هتل برای پوشش مسافران در رودسر/ آغاز خرید میوه شب عید

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۹۶

فرماندار رودسر عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 110 هتل، هتل آپارتمان و مسافرکاشانه در شهرستان وجود دارند که در جهت پوشش مسافرین در حال فعالیت هستند.

امیرجانبازی رودسری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت، با اشاره به اینکه شهرستان رودسر شرقی‌ترین شهرستان استان گیلان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان رودسر دارای 45 کیلومتر نوار ساحلی است برنامه ریزی های لازم برای مهیا کردن زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار رودسر بیان داشت: در حال حاضر راه های دسترسی به سواحل بصورت چهار بانده با همه امکانات برای مسافرین ساحلی فراهم است.

فرماندار شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه طرح های ساماندهی سواحل در سه نقطه از شهرستان در شهرهای رودسر، کلاچای و چابکسر آماده شده اذعان داشت: خوشبختانه توانستیم با اقدامات موثر و مثبت منجر به حضور گردشگران به شهرستان رودسر شویم.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور، بحث اقامت مسافرین مطرح است که چند سالی است با توجه به اقدامات خوب در بحث گردشگری، مسافرین در شهرستان مقیم می شوند.

جانبازی با اشاره به اقامت گردشگران در شهرستان رودسر عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 110 هتل، هتل آپارتمان و مسافرکاشانه در شهرستان وجود دارند که در جهت پوشش مسافرین در حال فعالیت هستند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه از دیگر اولویت‌های شهرستان بحث کشاورزی است، خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر دارای رتبه های برتر در برخی از محصولات نظیر فندق و گل گاوزبان است که در این زمینه، هم از حیث خط زیرکشت و هم تولید رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین این شهرستان در تولید برخی از  مرکبات نظیر کیوی،گردو و گیاهان دارویی دارای رتبه یک استانی می باشد.

جانبازی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رودسر یک قطب کشاورزی در استان محسوب می شود اظهار داشت:بسیاری از محصولات عمده شهرستان به خارج از استان و حتی خارج از کشور صادر می شود که از این حیث فعالیت های خوبی در بخش کشاورزی در امور اقتصادی در شهرستان صورت می گیرد.

فرماندار رودسر به بخش گردشگری در کوهپایه و ارتفاعات اشاره داشت و گفت:کوهپایه ها و اتفاعات شهرستان نظیر اشکورات بسیار سرسبز هستند که این منطقه سرسبز از لحاظ زیبایی یکی از زیباترین مکان های دنیا محسوب می شود و بحث مربوط به کشاورزی و گردشگری در این منطقه هم به شدت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد:در این راستا چند کارخانه فراوری فندق در حال فعالیت هستند و در تلاش هستیم در بخش گل گاو زبان هم در این منطقه مساعدت های لازم صورت گیرد.

جانبازی عنوان کرد:در بحث مرکبات در شهرستان رودسر دو کارخانه فراوری در حال فعالیت می باشند و هیچ محصولی تاکنون روی دست باغداررن باقی نمانده است چرا که محصولات یا تبدیل می شوند و یا به فروش می رسند.

این مقام مسئول بیان داشت: برای میوه شب عید مردم شهرستان هم سازمان تعاون روستایی خریدهای خود را آغاز کرده و بزودی خرید مرکبات از باغداران ازشهرستان صورت خواهد گرفت.

وی در پایان اذعان داشت:خوشبختانه با توجه به برنامه های صورت گرفته شاهد روند رو به رشدی در بخش کشاورزی و گردشگری در شهرستان هستیم و در تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز