خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل:

فرش‌های دستباف مددجویان اردبیلی به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۱۳۵

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: فرش‌های دستباف مددجویان اردبیلی به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، جهانبخش نژادجواد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قالیبافی یکی از مهمترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد این استان محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانوار تحت حمایت دارد، گفت: قالی‌بافان تحت حمایت پنج‌هزار و 200 متر مربع فرش و قالی در سالجاری تولید کرده‌اند که بخش مهمی از تولیدات فرش دستباف اردبیل توسط مددجویان این استان بافته می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات فرشبافان و قالیبافان تحت حمایت این استان به ارزش دو میلیارد و 266 میلیون تومان ارزیابی شده است، افزود: فرش‌های دستباف مددجویان اردبیلی به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به طور کامل در اختیار آنها قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

نژادجواد با اشاره به اینکه دو هزار و 247 طرح قالیبافی و فرشبافی در سطح این استان توسط مددجویان اردبیلی در حال اجرا است، اعلام کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌های قالیبافی درصدد هستیم تولیدات مددجویان این استان را از نظر کیفی و کمی توسعه دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد این استان با اعلام اینکه 90 درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند، بیان کرد: مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان این استان موجب می‌شود تا آنها در کنار اعضای خانوار به کار مشغول شده و گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اردبیل خدمات قابل توجهی را در طول اجرای طرح‌های قالیبافی به مجریان تحت حمایت این استان ارائه می‌کند، اعلام کرد: سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت از جمله خدمات کمیته امداد اردبیل به مجریان طرح قالیبافی است.

نژادجواد با بیان اینکه سه کارگاه آموزش قالیبافی برای 40 نفر از مددجویان این استان برگزار شده است، اعلام کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از اساتید برجسته، دوره‌های آموزشی بیشتری را برای مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت این استان برگزار کنیم تا زمینه‌های خوداتکایی آنها فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد این استان با اشاره به اینکه بر اساس استعدادسنجی انجام شده از مناطق مختلف اردبیل، افراد واجد شرایط برای اجرای طرح قالیبافی شناسایی شده‌اند، گفت: با همکاری مضاعف بانک‌های عامل می‌توانیم به مددجویان تحت حمایت بیشتری وام اشتغال پرداخت کنیم تا آنها با اجرای طرح قالیبافی و فرشبافی بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز