خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد در یاسوج خبر داد:

وجود ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در ایران/انتقاد از تخصیص اعتبارات در حوزه‌های روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۸۳

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام (ره) کشور از وجود ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در ایران خبر داد و وجود دختران بازمانده از ازدواج را به بحران تشبیه کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  آذر اسماعیلی" در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: هم اکنون اقتصاد روستایی کشور در دست زنان بوده و مردان روستایی حضور چندانی در اقتصاد روستا ندارند.

وی افزود: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بوده و ۳۰ درصد دیگر جمعیت تحت پوشش نیز زن سرپرست هستند که به دلیل از کار افتادگی همسر بار خانواده را به دوش می‌کشیدند.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره) کشور از گستردگی بحران‌های روحی برای دختران بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی ایران نیز اظهار نگرانی کرد.

اسماعیلی گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که ۵۶۰ هزار نفر از این افراد در مناطق محروم ساکن هستند.

وی همچنین از وضعیت تخصیص اعتبارات در حوزه‌های روستایی ایران انتقاد کرده و اظهار داشت: مناطق برخودار بیشتر از مناطق محروم از اعتبارات استفاده می‌کنند درحالیکه باید مناطق محروم بیشتر از اعتبارات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز