خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده مردم ارومیه از احداث میان‌گذر دریاچه :

عقلانیت درباره دریاچه ارومیه کمتر دیده شده است/ احداث میان ‌گذر گردش آب اکوسیستم دریاچه را به هم زده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۵۴

سید هادی بهادری گفت:احداث میان‌گذر دریاچه یک کار غیر طبیعی بود چراکه با این اقدام گردش آب اکوسیستم دریاچه ارومیه به هم خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه،هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی مشکلات احیای دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه یک اکوسیستم حساس با عمق کم و وسعت بالاست.

وی با اشاره به این که احداث میانگذر دریاچه یک کار غیر طبیعی بود افزود: با این اقدام گردش آب اکوسیستم دریاچه ارومیه به هم خورده است.

وی با بیان این که زمین های کشاورزی ۳۰ برابر افزایش یافته اظهار کرد: دریاچه ارومیه در گذشته ۶ متر عمق داشته است.

بهادری عنوان کرد: اعتقادی در بین مردم برای احیای دریاچه وجود نداشت و همچنین اعتقاد داشتند که دریاچه را خداوند خشک کرده و خداوند نیز احیا خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تدبیر عقلانیت در بحث دریاچه ارومیه کمتر دیده شده است؛ بیش از ۷۰ درصد دریاچه به دلیل عوامل انسانی بوده و این دریاچه برای احیا شدن به 14 میلیارد مترمکعب  آب نیاز دارد.

این تحقیقات مهم‌ترین خروجی ستاد احیا بود و ۲۷ پروژه پیش‌بینی شد تا برای احیای دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز