خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام گرفت؛

تخصیص ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۱۷

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با تصویب مجلس ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده به بودجه ورزش کشور اختصاص یافت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عبدالحمید احمدی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی با روسای هیات‌های ورزشی استان و مدیران سازمان‌های مردم نهاد در سنندج، افزود: توجه و نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به استان‌های کم برخورداری همچون کردستان و سیستان و بلوچستان برای ارتقای حداکثری پتانسیل های فعلی است.

وی اظهار داشت: افزون بر قابلیت های فرهنگی و اقلیمی منحصر بفرد باید به میزان تحرک و فعالیت بدنی بالای استان به نسبت کشور نیز توجه داشت که بنا بر بررسی های حوزه سلامت، استان ها به لحاظ شاخص تحرک بدنی مورد ارزیابی قرار گرفتند که استان کردستان در بخش مردان در رده ششم کشور و در بخش زنان در جایگاه چهارم کشور جای گرفتند و این نشان از ورزشکار بودن مردم این دیار دارد.

احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به اعتبارات حوزه ورزش و جوانان نیز گریزی زد و گفت: سال های متمادی است که تخصیص اعتبار به مقوله ورزش نسبت به جمعیت کشور و رشته های ورزشی و نیز هیات های آن مورد بی مهری واقع شده و به این خواسته جامه عمل پوشانده نشده است.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: طی چهار سال گذشته تلاش‌هایی برای جبران کاستی‌ها شکل گرفته به طوریکه وضعیت بودجه به نسبت سال ۹۲ بیش از دو برابر شده و نیز با تصویب مجلس سهم ۰/۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش کشور اختصاص پیدا کرد. 

احمدی با اشاره به اینکه امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای وزارت ورزش و جوانان تعیین شد، افزود: ۵۵ درصد از این رقم بوسیله نمایندگان مجلس به صورت مستقیم به استان های تابعه تخصیص داده شد که سهم استان ۲۵ میلیارد تومان تعیین شده است که ۱۶ میلیارد تومان آن صرف حوزه ورزش و مابقی هزینه مسابقات دانش آموزی و جوانان می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته هزار و ۲۰۰ پروژه در استان های کشور به بهره برداری رسید و در این راستا تمامی تلاش ما در دولت دوازدهم نیز ارتقای حوزه ورزش و جوانان خواهد بود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هزینه ای از وزارت ورزش و جوانان مصروف ورزش های حرفه ای نشده است، گفت: ریالی تاکنون برای امورات دو باشگاه تخصصی استقلال و پرسپولیس هزینه نشده است.

احمدی ابراز داشت: سمن‌های استان کردستان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان توسعه قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و قول مساعد می‌دهم از طرح های قابل اجرا در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در سطح ملی و منطقه ای حمایت کنم.

گفتنی است، کلنگ احداث خانه جوانان سنندج و همچنین افتتاح مجتمع رسانه ای از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز