خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

راه‌اندازی کلینیک ویژه مادران باردار معتاد در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۲۳

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای اولین بار در کشور کلینیک ویژه مادران باردار وابسته به مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شد.

‌به گزارش ایلنا، مهدی طباطبایی در نشست هماهنگی در خصوص رسیدگی به وضعیت مادران باردار که در بیمارستان بهاران برگزار شد، اظهار داشت: تمامی مادران بارداری که مواد مخدر مصرف می‌کنند، پس از شناسایی به منظور حفظ سلامت مادر و نوزاد به کلینیک ویژه مادران باردار در بیمارستان بهاران ارجاع خواهند شد.

طباطبایی افزود: در طرح تحول سلامت مقوله سلامت روان به‌عنوان یک برنامه محوری در اولویت اجرای برنامه‌ها قرار گرفته است و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت با حضور روانشناسان بالینی آماده ارائه خدمات سلامت روان به مردم هستند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که پس از شناسایی مادران باردار وابسته به مواد در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عملیاتی خواهد شد، ساماندهی این مادران باردار و ارجاع بموقع آنان به کلینیک ویژه مادران باردار وابسته به مواد و انجام مشاوره‌های تخصصی به منظور ارتقای سطح سلامت مادر و نوزاد خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه سوءمصرف مواد مخدر خصوصا برای مادران باردار به عنوان یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامت مادر و نوزاد است، لذا لازم است تمامی زنان وابسته به مواد قبل از تصمیم به بارداری و در حین بارداری و پس از زایمان به مراکز و پایگاه‌های سلامت به منظور دریافت خدمات و کاهش عوارض و خطرات ناشی از مصرف مواد مراجعه کنند.
 
طباطبایی خاطرنشان کرد: احتمال مرگ و میرهای زنان باردار وابسته به مواد در صورت عدم مراقبت صحیح و همچنین عوارض دوران بارداری این افراد به نسبت از سایرمادران باردار بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز