خبرگزاری کار ایران

مدیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

42 درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد معتادند/ افزایش 2 برابری بیماری‌های رفتاری در یاسوج

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۰۲

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار زندانیان این استان، 42 درصد آنان را معتاد به انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی دانست.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" ظفر پریسای"در  شورای مشارکت زنان خیر سلامت در مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه آمارهای کنونی از وضعیت زندگی زندانیان معتاد در این استان نگران کننده‌تر از آن هست که فکر می‌کنیم.

وی با بیان مشکلات کنونی خانواده‌های زندانیان معتاد در کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: همسران و فرزندان زندانیان معتاد در این استان در معرض خطرات فراوان اجتماعی قرار دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط خانواده‌های زندانیان معتاد در این استان یک شرایط سردرگمی بوده و متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی امروز، نگرانی‌ها از زندگی این خانواده‌ها در حوزه بهداشت و سلامت دوچندان‌تر شده‌است.

پریسای در بخشی دیگر از سخنان خود از رشد بیماری‌های رفتاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: متاسفانه در چندساله اخیر شاهد رشد بیماری‌های رفتاری در کهگیلویه و بویراحمد بوده که البته در برخی شهرستان‌های استان شدت داشته و در برخی دیگر کمتر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بااشاره به برخی آمارهایی که امکان انتشار آنان در این ارتباط وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یاسوج مرکز استان نسبت به سایر شهرها رشد 2 برابری در بخش بیماری های رفتاری دارد.

پریسای پیش‌تر ، فقر ، بیکاری ، پایبند نبودن به مسائل اخلاقی، طلاق و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی را از مهم‌ترین دلایل روند روبه افزایش  بیماری‌های رفتاری در کشور و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرده بود./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز