خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی مطرح کرد:

آگاهی‌بخشی جامعه برای استفاده از تولیدات داخلی ضرورت دارد/اهتمام جدی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۲۰

استاندار البرز گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا و آگاهی بخشی جامعه برای فرهنگسازی استفاده از تولید داخل از ضروریات است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز ضمن افتتاح نمایشگاه جانبی همایش ملی "پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور" که در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شده با اشاره به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: یکی از کارهای خوب دانشگاه علوم پزشکی، شناسایی محصولات دارویی و بهداشتی تولید داخلی برای معرفی به عموم مردم جامعه بوده است.

وی با اشاره به لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا و آگاهی‌بخشی جامعه برای فرهنگسازی استفاده از تولید داخل افزود: اگر مردم شناخت کافی نسبت به محصولات داخلی داشته باشند برای خرید کالای قاچاق رغبتی نخواهند داشت.

تولیدکنندکان کیفیت را بالا ببرند

استاندار البرز با بیان اینکه مردم دنبال خرید کالای ارزان هستند و کالاهای قاچاق نیز بعضا ارزان قیمت عرضه می‌شوند، افزود: ارزانی کالاها نباید مردم را به سمت خرید کالاهای خارجی قاچاق سوق دهد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان ما هم باید کالاهای تولیدی خود را با کیفیت بیشتری تولید کرده و به بهترین نحو ممکن معرفی کنند.

نجفی با بیان اینکه البرز پتانسیل خوبی در تولید دارو دارد و از سویی بالاترین آمار مصرف مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه هم از آن کشور است،گفت: بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی مصرفی از مبادی قاچاق وارد کشور می شود که باید راهکارهای عدم ورود آن را پیش بینی کرد.

استاندار البرز تاکید کرد: رسانه ها  با انعکاس واقعیت ها فضا را باز کنند تا جامعه از شرایط واقعی آگاه شوند و بدانند مصرف کالاهای قاچاق گاهی سلامتی شان را هم در معرض خطر قرا می دهد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه ها رسالت خطیری در آگاهی بخشی به مردم جامعه دارند، افزود: طبق آمار البرز در تعداد واحدهای تولیدی دارویی و بهداشتی در کشور رتبه دوم را دارد و باید محصولات و تولیدات داخلی آن  شناخته، تبلیغ و به مردم عرضه شود.

 نجفی گفت: بخش عمده ای از کالاهای قاچاق محصولات بی کیفیت و تقلبی است و همه باید کمک کنیم تا فرهنگ مصرف کالاهای داخلی بیشتر شود.

وی افزود: در این زمینه فرمانداری ها و شهرداری ها وظیفه دارند در  جهت آگاهی بخشی جامعه تلاش کنند.

استاندار البرز گفت: البته تبلیغ بخش تولید،فقط بر عهده تولید کننده نیست،بلکه همه برای معرفی تولیدات داخلی باید تلاش کنند.

در این نمایشگاه، تولیدکنندگان استان البرز در زمینه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، محصولات بهداشتی و موادغذایی کالاهای خود را معرفی کرده اند. این نمایشگاه از 30 مهر لغایت 5 آبان ماه در موسسه تحقیقاتی نهال و بذر دایر خواهد بود.

 

دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است

استاندار البرز در همایش ملی«پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور» که به میزبانی البرز و با رویکرد حمایت از تولید داخلی در سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و استغال" در موسسه تحقیقات نهال و بذر برگزار شد، شرکت کرد.

نجفی در جمع فعالان حوزه سلامت گفت: باید پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که مستقیم با سلامت انسانها درگیر است، کالبدشکافی شود و همه ما موظف هستیم تا پدیده قاچاق کالا را بدور از مباحث اقتصادی و ملاحظات سیاسی و تبلیغاتی ریشه کن کنیم.

وی تصریح کرد: در سال مزین به «اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال»، موظف هستیم در چارچوب وظایف اصلاح قوانین و در حوزه تجارت نسبت به روان سازی تجارت اقدامات جدی انام شود.

نجفی با تاکید بر تقویت بخش تولید و کیفیت بخشی کالاهای داخلی گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید چرخه مبارزه با قاچاق کالا را تکمیل کنیم.

 

رسانه ها مضرات مصرف کالای قاچاق را اطلاع رسانی کنند

استاندار البرز با تاکید بر نقش صدا و سیما و رسانه ها نسبت به آگاه سازی جامعه ادامه داد: امروز ایران در مصرف مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه رتبه دوم را دارد اما در تولید نوپا هستیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد عدم شناخت مردم برای استفاده از کالاهای نامرغوب و کشنده هستیم و نیاز است اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه همه رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند، گفت: اگر تا دیروز فکر می کردیم برخی از حقایق نباید بیان شود امروز باید واقعیت ها را بازگو کنیم.

نجفی تصریح کرد: امروز شاهد حجم کالای وارداتی هستیم، کالاهایی که وارد می شود قاچاق و تقلبی است و این را مصرف کننده نمی داند. شناخت بیشتر نسبت به تولید داخلی و ارتقا توان داخلی در این زمینه خود مبارزه با ورود کالاهای قاچاق خواهد بود.

 

تولیدکننده ویترین فروش تولیدات را هم ایجاد کند

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر توجه به تبلیغات در فروش کالاهای داخلی افزود: خود تولید کنندگان هم باید کمک کنند، امروز شرکت های موفق و پر آوازه بخش عمده تلاش خود را در بحث تبلیغات صرف می کنند.

وی بیان کرد: تولیدکننده باید خود زمینه ساز معرفی محصولات تولیدی باشد و در کنار آن توان برابری و رقابت با شرکت های بزرگ را نیز داشته باشد.

نجفی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با قاچاق و اهتمام دولت در این زمینه تصریح کرد: قاچاق از 25 میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار کاهش یافته است که بخش عمده ای در بخش دارو بوده است.

وی تاکید کرد: با تقویت نظارت ها باید از ایجاد رقبا برای تولیدکنندگان داخلی که خود برند ملی و بین المللی هستند جلوگیری کرد.

در پایان این همایش از تولیدکنندگان سلامت محور در استان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز