خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد ؛

ارسال تراکنش های مالی شگرد کلاهبردار اینترنتی در البرز

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۰۶

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد: کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد در این استان دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌ای در این زمینه، اظهار داشت: فرد ناشناسی طی تماس با شاکی که صاحب یک فروشگاه مواد غذایی است با این ادعا که خواهان خرید مقدار زیادی برنج و روغن برای مراسم ترحیم یکی از بستگانش است، شماره تلفن همراه و کارت بانکی مالباخته را به منظور واریز مبلغ اجناس خریداری شده دریافت کرده که پس از چند دقیقه پیامک بانکی مبنی بر واریز مبلغ هشت میلیون ریال به حساب فرد شاکی ارسال می‌شود و بر این اساس فرد فروشنده اجناس درخواستی را از طریق پیک به آدرس مورد نظر ارسال می‌کند.

 سردار محمدیان افزود: از آن جایی که مالباخته پس از گذشت چند روز از زمان معامله و بررسی حسابش متوجه می شود که وجهی به حساب وی واریز نشده است با مراجعه به بانک و گرفتن استعلام‌ متوجه می‌شود  پیامک دریافتی جعلی بوده و از سوی بانک ارسال نشده‌است.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی ماموران از حساب‌های بانکی و دریافت مشخصات مالکان خطوط همراه و پنل پیامکی، محرز شد که متهم با اجاره پنل پیامکی متن تراکنش‌های واریز وجوه را تاکنون به تعداد زیادی از افراد ارسال کرده‌است .

سردار محمدیان با عنوان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی تراکنش های بانکی در نهایت متهم را شناسایی و دستگیر کردند، اظهار داشت: وی در بازجویی ماموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما در مواجهه با شکات به جرم خود مبنی بر 140 میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرد .

 فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که تا کنون 11 نفر از شکات شناسایی شده‌اند، گفت : نامبرده از طریق ثبت و اجاره پنل پیامکی با استفاده از مدارک سرقتی، استفاده از کافی نت‌ها برای شارژ سیم کارت و پنل در ارسال پیامک و استفاده از راننده آژانس برای حمل اجناس اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی کرده و سپس با معرفی خود به عنوان وارد کننده کالا از خارج از کشور، آنها را به بنکداران و مغازه داران می فروخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز