خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

جذب منابع در آمدی جدید در آموزش و پرورش ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌گیلان‌گفت: با تحصیل منابع مالی جدید، تشکیل کمیته های درآمدی در ادارات آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت بخش‌های مردمی می‌توانیم منابع مالی جدیدی را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم.

به گزارش‌ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در نشست رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان با اشاره به توجه دولت به آموزش و پرورش به رغم وجود مشکلات، گفت: سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش از جمله پاداش آخر خدمت سال 95 به طور کامل پرداخت شد که در نوع خود کم نظیر است.
 
وی کیفیت بخشی آموزشی را راهکاری برای حرکت رو به جلوی آموزش و پرورش دانست و افزود: تقویت هر چه بیشتر نقاط قوت و همچنین آسیب شناسی نواقص از جمله تمهیداتی است که مدیران باید در جهت تعمیق برنامه های آموزش و پرورش به کار گیرند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: شوراهای آموزش و پرورش بازوهای توانمند بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت هستند و با فعال کردن آن تلاش شود همه دستگاهها در حل مشکلات آموزش و پرورش پیشقدم شوند و این فرهنگ سازی را  ما باید ایجاد کنیم.

حاجتی خطاب به روسای ادارات قانون را فصل الخطاب فعالیت های آموزش و پرورش دانست و گفت: در اجرای برنامه ها باید بر اساس مرّ قانون عمل شود و خانواده ها از رفتارهای قانونمند حمایت می کنند.

وی برنامه ریزی را در اجرای برنامه های بازگشایی مدارس، ضروری خواند و گفت: باید با نیاز سنجی‌های علمی و با لحاظ کردن تعداد دانش آموزان و نیروهای شاغل آموزشی، طوری عمل کنیم که در اول مهر مشکلی در تشکیل کلاس‌ها نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش به جلسه مشترک معاون وزیر آموزش و پرورش و مجمع نمایندگان استان گیلان درباره  مسایل مربیان پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: در این نشست تلاش خواهیم کرد با تبیین سیاست های آموزش و پرورش و جلب حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم مسئله اشتغال مربیان پیش دبستانی را حل و فصل کنیم و این نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش به وضعیت این قشر زحمتکش است.
 
حاجتی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور گفت: امنیت و داوطلبانه بودن این اعزام‌ها از مواردی است که حتما باید رعایت شود و اتوبوس‌ها باید مدیران و یا معاونان با مدیریت درست، نقش خود را به درستی ایفا کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش نیروی انسانی را موتور محرک پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: در نقل و انتقالات معلمان با توجه با نیاز مقصد و موافقت اداره مبدأ نسبت به درخواست های معلمان مساعدت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر شایسته گزینی در انتصابات گفت: در این راستا باید از توانمندی های بانوان در سمت های گوناگون مدیریتی استفاده شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز