خبرگزاری کار ایران

شهردار منتخب رشت تاکید کرد:

عملیات شناسایی، ثبت و نگهداشت بناهای تاریخی با سرعت انجام شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۷۹

شهردار منتخب رشت تاکید کرد: عملیات شناسایی، ثبت و نگهداشت بناهای تاریخی با سرعت انجام شود.

 مسعود نصرتی درنشست با مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان که در عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: ۲ مقوله اساسی در مدیریت شهری رشت وجود دارد که به وظیفه ذاتی و حاکمیتی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت به دلیل وظیفه ذاتی، خود را متولی امر گردشگری نمی داند، گفت: این نهاد اما، خود را بزرگترین سرمایه گذار برای تولید زیر ساخت های گردشگری می شناسد. 

شهردار منتخب  رشت بر لزوم افزایش ظرفیت‌های این شهر برای مقصد گردشگری تاکید و خاطر نشان کرد: لازم است در کنار کمک به امر گردشگری ، در امر بازآفرینی شهری که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارد نیز همکاری مطلوبی از سوی شهرداری صورت بگیرد. 

نصرتی ضمن اعلام آمادگی شهرداری رشت در امر گردشگری و احیای بافت تک بناهای تاریخی گفت: این دو مورد از تاکیدات شورای  اسلامی شهر بوده و بدون شک در این زمینه همکاری های لازم را نیز مبذول خواهند داشت. 

 وی همچنین با اشاره به بحث مطرح شده  پیرامون ایجاد دفتر بافت تاریخی در رشت ، بر لزوم استفاده از ظرفیت نهاد هایی همچون سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی تاکید و تصریح کرد:  لازم است کارگروه مشترکی برای این مهم‌تشکیل و اقدامات لازم نیز در نخستین فرصت اعمال شوند. 

شهردار رشت همچنین بر لزوم مراقبت از تک بناهای تاریخی شهر  تاکید کرد و بیان داشت:  لازم است تا یکبار دیگر این بناها باز شناسایی شده و به شهرداری های مناطق ابلاغ شوند. 

نصرتی افزود: با توجه به اینکه قرار است رشت مقصد گردشگری شود ، تک بناهای تاریخی  می توانند نقش موثری  در جذب گردشگر داشته باشند.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم  نسبت به شناسایی و ثبت بناهای تاریخی و حفظ و نگهداشت آنها باید با سرعت بیشتری انجام شوند. 

 مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست، علاوه بر نهادی که خود مسئول آن است نهادهای دیگری همچون شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی را در طرح بازآفرینی شهری دخیل دانست و اظهار داشت: در سال های گذشته شهرداری نگاه مسلط و ویژه ای در این طرح داشت. 

رضا علیزاده با بیان اینکه نگاه همه جانبه از سوی نهادهای مرتبط موجب تحقق اهداف می شود گفت:  هماهنگی دستگاه ها موجب می شود تا رشت نسبت به نحوه اجرای طرح و تامین منابع،  الگوی خوبی برای سایر شهر ها شود. 

 وی افزود:  تعامل نزدیک و نگاه فنی  ویژه  به اجرای طرح های مورد نظر موجب می شود تا بدون هیچگونه اختلافی با مدیریت جدید شهرداری رشت به اجرای طرح های ویژه گردشگری بپردازیم. 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اطمینان خاطر داد که همکاری نزدیکی از سوی این نهاد با شهرداری رشت اعمال شود‌.  

علیزاده همچنین ایجاد دفتر بافت تاریخی در رشت را منشا اتفاقات مطلوب دانست و گفت : این دفتر کمک های فراوانی در تعمیر، نگهداری و شناسایی بافت های تاریخی می کند. 

وی افزود: رشت استعداد آن را دارد تا با ایجاد  اینگونه  دفاتر، خسران های گذشته را جبران کند. 

عملیات شناسایی، ثبت و نگهداشت بناهای تاریخی با سرعت انجام شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز