خبرگزاری کار ایران

افتتاح فضای مکث در نتیجه اتصال پارک‌های شقایق و رازی

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۰۲

به همت شهرداری رشت فضای مکث در نتیجه اتصال پارک های شقایق و رازی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرامرز جمشیدپور با توجه به فضاهای مکث ایجاد شده در رشت گفت:این نقاط درسطح شهر زیاد است و شهرداری در تلاش است تا این مناطق را شناسایی و نسبت به بازپیرایی آنها اقدام کند. 

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: حدود ۷ بیل مکانیکی در نقاط مختلف شهر اجاره شده‌است که عملیات لایه‌روبی رودخانه‌های اطراف شهر را انجام می‌دهند. 

سرپرست شهرداری رشت ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۴ این شهر افزود: با وجود تمام مشکلات مالی، اما بیش از ۲۰ میلیارد پروژه در مدت ۵ ماه گذشته توسط شهرداری این منطقه افتتاح شده است. 

جمشیدپور ایجاد فضای مکث  مناطق رازی، حمیدیان، چمارسرا، دانشجو و شهریاران را از جمله پروژه‌های انجام‌شده در هفته دولت عنوان کرد و گفت: احداث پارک باقرالعلوم و انجام عملیات پوشش حفاظتی رودخانه گوهررود در مدت کمتر از دو ماه از دیگر اقدامات انجام شده‌است. 

 مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت نیز در این مراسم  با بیان اینکه امکان دسترسی به ۲ پارک  شقایق و رازی به دلیل رانش رودخانه اطراف امکان‌پذیر نبود، اظهارداشت: علاوه بر  انجام عملیات دیوارسازی حاشیه رودخانه، اتصال این ۲پارک نیز انجام شده‌است. 

متین عاشوری تصریح کرد: وجود بسترهای طبیعی، رودخانه‌ها و تالاب عینک  ازجمله ویژگی‌هایی است که این منطقه را شاخص کرده است. وی برلزوم تلاش‌های بیشتر برای افزایش سرای فضای‌سبز تصریح کرد:حاشیه رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود نیز باید به محفل سبز برای شهروندان تبدیل شود.

مدیر  منطقه ۴ گفت: علاوه بر پروژه حاشیه رودخانه گوهر‌رود درمحدوده میدان انتظام ،۳ پروژه دیگر نیز آماده بهره‌برداری است.

عاشوری از افتتاح پارک رودباری در آینده‌ای نزدیک خبرداد و افزود: ایجاد فضای سبز ونصب سیتم روشنایی  در محدوده منطقه حمیدیان نیز  آماده بهره برداری است. 

وی با بیان اینکه امکان آغاز عملیات احداث پارک حاشیه هتل کادوس نیز وجود دارد بیان داشت: با این اقدام‌کمربندی شهید بهشتی به منطقه منظریه متصل شده و تا خیابان نامجو  نیز ادامه پیدا می کند. 

 مدیر منطقه ۴ همچنین از ساخت و نصب المان عینک در تالاب عینک خبرداد و گفت: به دلیل شباهت زیاد این تالاب به  عینک ، به این نام ‌خوانده می شود و الگوی  المان عینک نیز بر همین اساس گرفته شده است. 

عاشوری همچنین بر لزوم تبدیل فضاهای گمشده به فضاهای مکث و عمومی  تاکید کرد.

و ی همچنین ضمن برشمردن پروژهای افتتاح شده و یا دردست افتتاح، همچون  احداث پارک در پهنه انتهایی تالاب عینک، ایجاد هتل و فراخوان برای سرمایه گذاری در رصدخانه  و  انجام دومین پیست بین المللی قایقرانی در رینگ اول تالاب ، خاطر نشان کرد:  با انجام تشویق های لازم  برای ساخت هتل و سایر جاذبه‌های گردشگری می‌توان  در میان سرمایه‌گذاران رغبت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد.

 مدیرانجمن تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در ادامه،یکی از وظایف این تشکل‌ها را همراهی در امورات فرهنگی و شهری دانست و گفت:‌تلاش های این گروه‌های مردم‌نهاد به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. 

پیمان بازدیدی با بیان اینکه هنوز مجوز برای ورود به تالاب عینک، جهت پاکسازی سنبل‌های باقیمانده به انجمن مردمی محیط زیست داده نشده‌است.

وی عنوان کرد برای پاکسازی رودخانه‌های رشت که آلایندگی‌های بیمارستانی را درخود جای دادند نیازمند بودجه ملی هستیم و بودجه استانی جوابگوی هزینه‌ها برای این پروژه نیست که این امر نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز