خبرگزاری کار ایران

حیدری مطرح کرد:

شورای‌شهر مشهد خواستار توقف طرح احیای بافت پیرامون حرم مطهر

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۴۷

رئیس شورای‌شهر مشهد اعلام کرد: دولت باید برای توقف طرح ابلاغ شده شورای‌عالی شهرسازی و معماری درباره احیای بافت فرسوده پیرامون حرم‌ مطهر، تدبیری بیندیشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حیدری امروز در نشست وزیر کشور با نخبگان و خانواده شهدا در محل استانداری خراسان رضوی افزود: موضوع بافت پیرامون حرم، درد مزمن و کهنه‌ای است که از ابتدای انقلاب‌اسلامی تاکنون همچنان همه مدیران و دست اندرکاران را متاثر کرده است.

وی بیان کرد: علی‌رغم مخالفت وزارت‌کشور با طرح احیای بافت فرسوده اطراف حرم، طرح جدیدی از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور ابلاغ شده که هیچ‌کدام از متغیرهای اقتصادی در آن لحاظ نشده و اگر اجرایی شود شرایط را حداقل 20 سال به عقب خواهد برد. طرح مذکور در نقطه آغاز خود به دلیل حذف تراز صفر حداقل به 50 هزار میلیارد ریال پول نیاز دارد، حقوق مکتسبه‌ای که آنجا تعریف شده و حدود 60 پروژه‌ای که پروانه برای آنها صادر شده و بسیاری موارد دیگر نیاز به منابع مالی دارد در طرح جدید هیچ فکری برای آنها نشده است.

حیدری از وزیر کشور خواست، دستور دهد یک کارگروه ویژه با محوریت وزارت کشور برای بررسی طرحی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری برای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تعریف شده است، تشکیل شود.

وی گفت: شورای‌شهر مشهد همان ابتدا و قبل از آغاز به کار رسمی خود در دوره پنجم، به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشته و خواستار توقف طرح مذکور برای مطالعه بیشتر شد اما شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح خود را ابلاغ کرد.

رئیس شورای‌شهر مشهد افزود: منابعی که در اختیار شهرداری‌هاست، پایدار نیست و از آنجاکه ساخت و ساز دچار رکود است، این منابع کمتر از قبل است لذا همراهی دولت با شهرداری در عمل به تکالیف قانونی درباره بودجه در این شرایط سخت می‌تواند یاری گر شهرداری و شورای‌شهر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز