خبرگزاری کار ایران

سردار عباس‌زاده خبر داد:

دستگیری ۱۵ هزار قاچاقچی مواد مخدر در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۸۲

فرمانده سابق انتظامی استان‌بوشهر از دستگیری ۱۵ هزار و ۲۹۱ نفر قاچاقچی مواد مخدر در پنج سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حیدر عباس‌زاده در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: موفقیت هایی که در حوزه امنیتی و انتظامی استان شاهد آن بوده‌ایم حاصل همکاری مردم ولایتمدار ، استاندار و اعضای شورای تامین بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با گذری به وضعیت امنیتی و انتظامی استان تصریح کرد: بحث کالاهای ملوانی و ته لنجی یکی از مشکلات ما در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و ما بین چهار استان ساحلی دیگر دارای  ۶۰ درصد شناورهای سفاری(شناور مخصوص حمل بار و مسافر) هستیم که این موضوع تا حدودی در مسائل اقتصادی تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: با کار کارشناسی و بررسی های فراوان و پیشنهادهای خیلی خوبی که در شورای تامین و مصوبه هایی که در هیئت دولت تصویب شد این معضل اساسی در استان برطرف شده است.

سردار عباس زاده با بیان اینکه استان بوشهر یک استان استراتژیک است که از بعد اقتصادی حدود ۶۴ درصد از گاز کشور از عسلویه استخراج و ۹۵ درصد از نفت کشور از پایانه های جزیره خارگ صادر می شود، عنوان داشت: با این شرایط، وضعیت امنیتی و انتظامی استان به لطف خدای متعال و همکاری مردم ولایتمدار استان، مطلوب و قابل قبول است.

فرمانده سابق انتظامی استان بوشهر گفت: در پنج سال گذشته شاهد کاهش ۴۳ درصدی جرایم خشن در استان بودیم و میانگین کشفیات جرایم خشن و سرقت ها در طول پنج سال ۱۰۰ درصد بوده است، که این خود یک رتبه فوق العاده در سطح کشور محسوب می شود و این آمارها نشان دهنده تلاش های شبانه روزی فرماندهان و کارکنان انتظامی استان است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: وقوع سرقت ها طی سه سال پی در پی کاهش داشته و کشف به وقوع این جرم در سه سال گذشته دارای معدل ۹۲ درصدی بوده که در کشور کم سابقه است و در این مدت نیروی انتظامی استان بوشهر در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: به لطف خداوند اکثر شاخص‌های امنیتی در استان بهبود پیداکرده و در نظرسنجی و افکار سنجی توسط مراکز علمی و دانشگاهی وضعیت احساس امنیت در بین مردم استان مطلوب است.

این مقام مسئول درباره کشفیات موادمخدر گفت: در این پنج سال بیش از ۱۹ تن مواد مخدر کشف شد؛ با توجه به اینکه استان بوشهر محل بارانداز موادمخدر نیست و استانی ترانزیتی است، در این ارتباط ۵۵۱ باند قاچاق موادمخدر طی مدت فوق شناسایی و متلاشی، بیش از ۵۶۰ دستگاه خودرو توقیف و ۱۵ هزار ۲۹۱ نفر قاچاقچی موادمخدر دستگیر شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز