خبرگزاری کار ایران

سعید شاهین‌فر مطرح کرد:

توسعه حمل و نقل جاده‌ای در گروی تامین اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۰۷۸

رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اهمیت توسعه جوامع شهری، روستایی و گردشگری و در مجموع توسعه حمل و نقل جاده‌ای، گفت: توسعه حمل و نقل جاده‌ای در گرو تامین اعتبارات استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید شاهین‌فر امروز در حاشیه بازدید از چند پروژه راه و شهرسازی استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی در راستای توسعه حمل و نقل ملی و بین المللی، اظهار داشت: از جمله راه‌های در دست اقدام و احداث استان زنجان محور و بزرگراه دندی به زنجان که با اعتباری بالغ بر 83 میلیارد تومان در حال اجرا و احداث است.

شاهین‌فر با بیان اینکه این محور مواصلاتی به متراژ 123کیلومتر با پیشرفت قابل‌توجه آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای 80 درصدی این پروژه تاکید کرد: با تامین اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی استان در سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

توسعه حمل و نقل جاده‌ای در گروی تامین اعتبارات

شاهین‌فر در ادامه با بازدید از پروژه‌های مواصلاتی فرعی روستاهای با جمعیت بالا نظیر روستای بولاماجی برای ارتباط با شهرستان سجاس و قیدار و زنجان بیجار با اشاره به مشخصات این پروژه ادامه داد: این طرح دارای 76 کیلومتر است که در سه محور پیمان‌سپاری شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه  محور زنجان- بیجار با دو باند به مسافت 19 کیلومتر تا پایان سال‌جاری آماده بهره برداری می‌شود، گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده که دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصدی است.

شاهین‌فر در ادامه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی قطعه 3 و 2 سلطانیه قیدار و کبودر آهنگ با اشاره به اهمیت توسعه جوامع شهری، روستایی و گردشگری و در مجموع توسعه حمل و نقل جاده‌ای اظهارکرد: این راه ارتباطی متصل‌کننده استان زنجان به استان‌های شمال‌غرب کشور در راستای کاهش بار ترافیکی در سطح کشور حائز اهمیت است.

وی متذکر شد: این راه 108 کیلومتری به 5 قطعه تقسیم شده که قطعه 1 آن در قسمت کمربندی قیدار به سلطانیه پیمان‌سپاری شده است.

این مسئول، از کاهش بار ترافیک دستگاه‌های سنگین با افتتاح این محور در این مسیر داد خبر داد و گفت: این محور مواصلاتی سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به تقسیم‌بندی این محور به 6 تقاطع بزرگ غیرهمسطح و طرح‌های بهسازی در این بزرگراه به‌صورت 2 باند و بزرگراهی با 4 باند در این مسیر تاکید کرد: برای این طرح سال‌های 88-89 حدود 22 میلیارد اعتبار تخصیص داده شده بود که از این مبلغ 17 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این طرح تزریق شده است.

به گفته شاهین‌فر 12 میلیارد سال 95 به این پروژه پرداخت  شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی در پایان با اشاره به نیاز 200 میلیاردی برای تکمیل قطعه 4 به طول 22 کیلومتر در اجرای این طرح مذکور یادآورشد: با اجرای قطعه 5این طرح استان زنجان به استان همدان متصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز