خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی زنجان خبرداد:

تحصیل 3 هزار و 200 دانشجو درحوزه صنعت/ 18 مرکز علمی و کاربردی فعال در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۱۰

سرپرست دانشگاه جامع‌علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 دانشجودر حوزه صنعت در دانشگاه علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: یک هزار دانشجو در رشته فرهنگ و هنر و 134 دانشجو در رشته کشاورزی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن طغرانگار، سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان امروز (18 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان 20 مرکز علمی و کاربردی وجود دارد که از این تعداد 18 مرکز مشغول فعالیت است.

طغرا نگار با یادآوری اینکه 9 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: 5 هزار دانشجو معادل 55 درصد در مقطع کاردانی و 4 هزار دانشجو معادل 45 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

به گفته وی، در این دانشگاه 4 هزار و 500 دانشجوی پسر و 2 هزار و 700 دانشجوی دختر تحصیل می کنند که نسبت 70 به 30 درصد را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان تصریح کرد: رشته های صنعت، مدیرت و خدمات، فرهنگ و هنر و کشاوزی پذیرای علاقمندان در این مراکز است و بیشترین تعداد دانشجو را حوزه مدیریت و خدمات با 4 هزار و 800 دانشجو به خود اختصاص داده است.

وی مجموع کدرشته های مورد پذیرش در مراکز علمی و کاربردی در مهر امسال را 199 کدرشته خواند و گفت: بیشترین سهم کدرشته ها را رشته صنعت به خود اختصاص داده است.

سرپرست مرکز جامع علمی و کاربردی استان زنجان اضافه کرد: 78 کدرشته در رشته مدیریت و خدمات، 33 کدرشته در رشته فرهنگ و هنر و 3 کدرشته در رشته کشاورزی اعلام شده است.

 وی همچنین ادامه داد : از 20 مرکز علمی و کاربردی در استان زنجان  در استان زنجان ۱۸ مرکز علمی و کاربردی فعال است که ۹ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

این مقام مسوول به دوره های تک پودمانی 300 تا 500 ساعته در این مراکز اشاره کرد و افزود: دانشگاه های نسل سوم به دنبال کارآفرینی هستند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پنجه های کارآفرین هم اشاره کرد و افزود: برای داشتن اقتصاد پویا و توسعه یافته بایستی در حوزه های تولید و اشتغال عمل کرد.

سرپرست مرکز جامع علمی و کاربردی استان زنجان در پایان تصریح کرد: تربیت نیروی ماهر و ارائه دهنده خدمات برای بهبود مستمر کیفیت، شعار این دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز