خبرگزاری کار ایران

دبیرکل و سخنگوی خانه روابط‌عمومی‌های کشور:

خبرنگاران می‌توانند منشا وحدت آفرینی و امید در جامعه باشند/ ارتقا تکنولوژی و فناوری موجب ارتقا جایگاه خبرنگاران شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۱۰

دبیرکل و سخنگوی خانه روابط عمومی‌های کشور با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند منشا وحدت و امیدآفرینی در جامعه باشند، گفت: همین مسئله جایگاه خبرنگاران را در مقام رفیعی قرار می دهد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، هوشمند سفیدی دبیرکل و سخنگوی خانه روابط عمومی‌های کشور شب گذشته (17 مرداد) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان زنجان اظهار کرد: بی تردید در عصر امروز از خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود.

وی با بیان اینکه امروزه باید قدرت چهارم را در خبرنگاران جستجو کرد،گفت: مهمترین کارکرد خبرنگاران و رسانه ها تولید و نشر آگاهی است.

دبیرکل و سخنگوی خانه روابط عمومی‌های کشور ادامه داد: باید پذیرفت در مقابل آگاهی، جهل قرار دارد و جهل منشا تمام عقب ماندگی ها و توسعه نیافتگی، خفقان،استبداد و موانع راه نجات بشر قرار دارد.

سفیدی راه حرکت در مسیر سعادت را غلبه بر جهل خواند و گفت: یکی از توانمندی های خبرنگاران توان نقد قدرت است.

به گفته وی، خبرنگار تنها یک عنصر آگاه نیست بلکه یک فرد شجاع است که می‌تواند دیدگاه خود را بیان کند و در این مسئله هراسی ندارد.

دبیر کل و سخنگوی خانه روابط عمومی های کشور ادامه داد: خبرنگاران با انتشار صدای ملت، قدرت را نقد می‌کند که این نقد در برخی مواقع خبرنگار را با مشکل مواجه می کند.

وی به جایگاه خبرنگاران در عرصه آگاهی و نقد قدرت اشاره کرد و افزود: ارتقا تکنولوژی و فناوری موجب ارتقا جایگاه خبرنگاران شده است.

سفیدی به پدیده شهروندخبرنگار اشاره کرد و گفت: این خبرنگاران می توانند همپای خبرنگاران خلاء های عرصه اطلاع رسانی را پر کنند.

به گفته وی، تحولات سیاسی اجتماعی کشور نشان داده است که خبرنگاران تحول آفرین بوده و در کنار اقشار موثر قرار گرفتند.

سفیدی با یادآوری اینکه خبرنگاران می توانند منشا امید در جامعه باشند،اضافه کرد: همین مساله موجب جایگاه رفیع خبرنگاران در جامعه می شود.

این مقام مسوول در پایان به جایگاه روابط عمومی ها و نقش آنان در آگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها، خبرنگاران را همراه خود در نظر بگیرند.

در ادامه معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: سومین جشنواره مطبوعات در زنجان با استقبال خبرنگاران مواجه بود.

جعفر محمدی ادامه داد: این جشنواره با کیفیت بالایی برای سومین سال اجرا می سود و هر سال سیر صعودی دارد.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان هم گفت: سومین جشنواره مطبوعات استان زنجان نسبت به سنوات گذشته با روند رو به رشدی اجرا می شود.

یوسف ناصری ادامه داد: 356 اثر از سوی 86 خبرنگار به این جسنواره ارسال شده است که پس از ارزیابی داوران جشنواره از برگزیدگان تجلیل می شود.

در ادامه این مراسم از تمبر اولین خانه استانی روابط عمومی استان به دست استاندار زنجان رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز