خبرگزاری کار ایران

معرفی سوارکاران برتر جشنواره بازی‌های محلی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۶۵۴

رئیس هیات سوارکاری کردستان گفت: سوارکاران برتر پانزدهمین جشنواره استانی بازیهای بومی- محلی با اسب در سنندج معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، فیض اله پیری افزود: بر اساس آرای هیئت داوران، آقایان سید شهاب حسینی با اسب آ گر، آرش میهمی با اسب هاپیلوس و احسان غلامی با اسب کردان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند. در این بخش کیان ناصرزاده با اسب روژان و فربد دمساز با اسب ئاگر در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در رده بانوان و در همین رشته نیز، خانمها خانم پریسا رحیمی با اسب ناتیلوس، نگین دلال فرجی با اسب غزال و کوهستان واجدی با اسب ناتیلوس  به ترتیب سوارکاران اول تا سوم شناخته شدند. 

در بخش کردی سوارکاری و نیز هیئت داوران، تمامی شرکت کنندگان را شایسته تقدیر دانست. 

رئیس هیات سوار کاری با بیان اینکه این جشنواره در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است افزود: جشنواره بازیهای بومی- محلی  با اسب با حضور 50 سوارکار و توسط هیئت سوارکاری کردستان، اداره کل ورزش و جوانان و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت بازیهای بومی- محلی برگزار شد.

پیری خاطر نشان کرد: این جشنواره با حضور چشمگیر مسئولان ملی و استانی از جمله رئیس فدراسیون بازیهای بومی- محلی، جلال جلالی زاده رئیس ستاد دکتر روحانی در کردستان، حسین فیروزی معاون استاندار کردستان، ابراهیم زارعی فرماندار سنندج، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل ورزش و جوانان و بیش از سه هزار تماشاگر در باشگاه سهند صلوات آباد سنندج در دو رده آقایان وبانوان و در رشته ترکیبی پرچم برداری و مارپیچ برگزارشد.

حرکتهای نمایشی بر روی اسب(کردی سواری) و اجرای هلپرکی همراه با موسیقی کردی و نیز مسابقه طناب  کشی  از بخش های جنبه این جشنواره بود./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز