خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سیستان و بلوچستان دوباره طوفانی می شود / سرعت وزش باد به 95 کیلومتر می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۰۴

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از سرعت وزش باد به 95 کیلومتر بر ساعت در اواسط این هفته به استان خبرداد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با تقویت شیب فشاری و افزایش سرعت بادهای 120 روزه،  از یکشنبه تا صبح پنج شنبه در شمال استان وزش باد شدید(60 تا80 کیلومتربرساعت) همراه با گردوخاک رخ خواهدداد.

ملاشاهی افزود: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شدت باد و گرد و خاک بیشتر خواهد شد و در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک، حرکت شن‌های روان و کاهش دید در محورهای مواصلاتی بسیار محتمل می‌شود و انتظار می‌رود سرعت باد به حدود 95 کیلومتر برساعت نیز برسد.
 
به گفته وی طی این مدت در سایر نقاط استان افزایش غبار، باد و گرد وخاک با شدت کمتر پیش‌بینی می شود.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا سه شنبه تداوم دارد، چهارشنبه وپنج شنبه حدود3 تا 5 درجه دمای هوا کاهش خواهد یافت.
 
ملاشاهی عنوان کرد: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی طی دو روز آینده در بعدازظهرها شرایط برای رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل مهیا می شود و برای امروز احتمال جاری شدن موقتی رواناب وجود دارد.
 
وی افزود: افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا ازترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
 
ملاشاهی گفت: باعنایت به تداوم گرما در نیمه شمالی استان مدیریت تولید،توزیع و صرفه‌جویی منابع انرژی ضروری است.
 
وی در پایان اظهار داشت: از ترددهای غیر ضروری درمیانه روز جهت جلوگیری از گرمازدگی خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز