خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌ زیست اردبیل خبرداد:

رودخانه‌ارس آلودگی رادیواکتیوی ندارد/ نظارت دقیق بر رودخانه در 3 استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۳۴

مدیرکل محیط‌ زیست استان اردبیل از مشاهده‌نشدن آلودگی رادیواکتیوی در رودخانه ارس اردبیل خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد خداپرست صبح امروز در جلسه بررسی نتایج پایش رودخانه ارس در اردبیل اظهار داشت: در رودخانه ارس که در شمال استان اردبیل واقع شده سیستم آنلاین پایش وضعیت آب نصب شده و هیچگونه آلودگی در این آب مشاهده نشده است.
 
خداپرست با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر آلودگی آب رودخانه ارس بیان کرد: با بررسی پارامترهای مختلف که توسط سیستم پایش آنلاین به دست آمده هیچگونه آلودگی رادیواکتیو در آب این رودخانه وجود نداشته و اظهارات مطرح شده در این زمینه صحت ندارد.
 
وی از رصد و پایش تمامی منابع آبی زیرزمینی و سطحی استان اردبیل به صورت مداوم و مستمر خبر داد و افزود: تاکنون مشکل‌حادی در وضعیت منابع آب‌های استان مشاهده نشده است که برای جلوگیری از مشکلات در این حوزه این منابع به صورت مداوم رصد می‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل با اشاره به گستردگی رودخانه ارس در سه استان گفت: باید این رودخانه توسط سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به صورت یکپارچه مدیریت شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
 
وی با بیان اینکه این رودخانه بستری مناسب برای اجرای طرح‌های مختلف است، تصریح کرد: در صورتی که اعتبارات مورد نظر برای مدیریت این رودخانه تخصیص یابد می‌توانیم این طرح‌ها را در رودخانه ارس اردبیل اجرا کرده و از ظرفیت این رودخانه به نحو مناسبی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز