خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در استان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۴۰

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بین همه مراکز و موسسات فرهنگی و هنری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام رحیم جعفری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان این مطلب افزود: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ ٢٠ تا ٢٣ شهریور سال جاری در شهرستان کرمان، برگزار می کند.

وی از اعلام فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بین مراکز و موسسات فرهنگی استان خبر داد و افزود: همه اعضاء انجمن هنرهای تجسمی، هنرجویان هنرستان‌های مربوط، آموزشگاه های آزاد، دانشکده های هنر و عموم هنرجویان علاقمند می توانند با توجه به شرایط و مقررات در این جشنواره شرکت کنند.

جعفری، ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، نقاشی، نگارگری (نگارگری، گل و مرغ، تذهیب) و هنر جدید ( ویدیو آرت، چیدمان و ...) را از رشته های هنری جشنواره اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره، شامل دو مرحله ثبت نام هنرمندان در سایت و اجرای کارگاهی پذیرفته‌شدگان در زمان برگزاری است، اذعان کرد: متولدین تاریخ یک فروردین ١٣٧٢ تا تاریخ ۳۰اسفند ١٣٨١، حائز شرایط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود.

این مقام مسئول از همه داوطلبان و هنرجویان متقاضی خواست حداکثر تا  ٢٣ مرداد ماه جاری ، از طریق ارسال اینترنتی نمونه آثار و ثبت نام در سایت www.yafestival.ir  در مرحله انتخابی شرکت کنند. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی دانست و افزود: هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت کرده و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند و با توجه به ماهیت رقابتی جشنواره، تم یا موضوعات پیشنهادی جشنواره همزمان با شروع کارگاه ها و متناسب با رشته های مختلف از طریق دبیر هنری و استادان مربوطه اعلام می شود.

جعفری،  آخرین مهلت ثبت نام در سایت را دوشنبه (٢٣ مرداد ) سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: داوری آثار ارسالی و انتخاب راه یافتگان نهایی به جشنواره از شنبه ( ٢٨ مرداد ) تا سه شنبه (٣١ مرداد ) است و جشنواره نیز از ۲۰ تا ۲۳  شهریور در شهرستان کرمان برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز