خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ابتلای 19 نفر به تب کنگو در سیستان و بلوچستان/ نظارت کامل دامپزشکی استان و کنترل بیماری

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۸۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کنگو به شهروندان از ابتلا و بستری شدن 19 شهروند زاهدانی به این بیماری در استان خبرداد.

محمودرضا میری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کنگو هر ساله در ایران به خصوص با فرارسیدن فصل تابستان و گرمای هوا شایع می شود.

 میری افزود: در استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان زاهدان ماه گذشته 19 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با اقدامات به موقع درمانی و مراقبت های لازم، بیماری این افراد کنترل و درمان شد.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با نظارت کامل بر کشتارگاه‌ها و مراکز ذبح دام از شیوع این بیماری جلوگیری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توصیه رعایت موارد بهداشتی به افرادی که در کشتارگاه ها مشغول به کار هستند، گفت: افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند الزاما باید از دستکش، ماسک و پیش‌بند استفاده کنند و از تماس مستقیم گوشت دام با دست بپرهیزند.

میری تصریح کرد: مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از استفاده سریع گوشت‌های تازه ذبح شده بپرهیزند و گوشت‌های تازه ذبح شده را حتما بعد از 24 ساعت نگهداری در یخچال، خرد کرده و بعد استفاده کنند.

وی افزود: در خصوص گوشت‌های بسته‌بندی شده در فروشگاه‌ها، مشکلی وجود ندارد و در صورت آلودگی احتمالی گوشت‌ها به تب کریمه کنگو با گذشت 6 ساعت قرار گرفتن در  یخچال و سردخانه بیماری از بین می‌رود.

وی در پایان اظهار داشت: تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که به علت ارتباط با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز