خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد گیلان:

حضور حداکثری در انتخابات وظیفه هر ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۸۱

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد گیلان گفت: با شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و مشارکت حداکثری پیام فردوسی را به همه جهانیان صادر خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت گرامیداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران، مراسم عصری با شعر با حضور جمعی از اساتید ، دانشجویان و شاعران گیلانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

تیمور آمار معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن گرامیداشت این روز، با برشمردن اهداف و فعالیت‌های حوزه فرهنگی دانشگاه، گفت : افزایش توان و مهارت های دانشجویان به عنوان اولین هدف بوده است که مخاطبین اصلی در این مقوله علاوه بر آموزش های تخصصی هر رشته، زمینه هایی فراهم شود تا افزایش مهارت ها و توان دانشجویان در ابعاد مختلف زندگی و قوه تصمیم گیری ارتقاء یابد.

وی خاطر نشان کرد : وظیفه بعدی حوزه فرهنگی ، ترویج اخلاق دانشجویی  است که در گروه زبان وادبیات فارسی بسیار قابل توجه است چون جزءاساسی ترین وظایف و مسئولیت های ذاتی این رشته است. استادانی که در این رشته فعالیت می کنند در جهت ارتقای برنامه های اخلاقی و اجتماعی درجامعه بسیار کمک دهنده خواهند بود .

آمار ادامه داد : سومین هدف ، غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه است و می تواند با تدوین و اجرای برنامه های مناسب و همچنین نهادینهسازی کانون ها و نشریات دانشجویی شکل گیرد.

تیمور آمار افزود : رشته ی زبان و ادبیات فارسی که یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بوده  و این انتظار می رود که یک کانون و نشریه تخصصی راه اندازی شود واز مشارکت و استعداد های دانشجویان در زمینه ادبی بهره گرفت.

اکرم رحمانی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ، شاعر بزرگ حماسه سرای ایران و جهان ، بیان داشت: فردوسی از شاعرانی است که می‌دانست طبع و وقت خویش را در چه راهی صرف کند و نیاز مردم زمان خود را می شناخت. کلامش زنده و واقعی است و شعرش ، شعر مقاومت و پایداری و سلحشوری است.

وی افزود: اشعار او هم پیوند ملی محکم را می‌کند و هم بر هویت تاریخی چندین هزار ساله قوم ایرانی تاکید می‌کند. اتکای به نفس، استقلال معنوی و حفظ تمامیت ارضی و غرور ملی را تقویت می‌کند و مردم را به آینده ای روشن و پر از سرافرازی و اقتدار راهنمایی می کند. او زنده کننده ملیت و نژاد ایرانی است.

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: شاهکار بزرگ حماسی او شاهنامه، سند قومیت و نسبنامه مردم ایران وعصاره و چکیده تمدن و فرهنگ قوم ایرانی است و نمودار فرهنگ، اندیشه و آرمان‌های ملت ایران است. این منظومه، کتاب مردم است، حماسه بشرپوینده و شعر رنج ها و امیدها و آرزوهای مشترک انسان ها و مظهر قدرت و تفکر و اراده جامعه است .

رحمانی حضور حداکثری در انتخابات را وظیفه هر ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: با شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و مشارکت حداکثری پیام فردوسی را به همه جهانیان صادر خواهیم کرد که:" چو ایران نباشد تن مباد".

در ادامه جمعی از شاعران گیلانی با گویش‌های مختلف فارسی ،گیلکی، تالش، تاتی اشعار خود را ارائه کردند و در پایان از آنان طی مراسمی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز