خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پست بانک خبر داد:

ارائه 900 فقره تسهیلات به روستاهای زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۴۹۲

مدیرعامل پست بانک از ارائه 900 فقره تسهیلات خبر داد و گفت: 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات وجوه اداره شده در خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، خسرو فرهی در نشست خبری با بیان اینکه پیشتر 900 فقره تسهیلات در روستاهایی که اخیرا زلزله در آن رخ داد، پرداخت شده، اظهار کرد: تمهیدی اندیشیده شد تا با مراجعه افراد خسارت دیده بازپرداخت آن تمدید شود و مهلت بیشتری به آن‌ها ارائه شود و یا خسارت تاخیر تادیه آن بخشیده شود. 

وی گفت: میزان تسهیلات وجوه اداره شده در استان 17 مورد بوده که به پرداخت رسیده و بالغ بر 75 میلیارد ریال بوده است. 

مدیر عامل پست بانک با بیان این مطلب که پست بانک در 12 هزار نقطه کشور دارای شعب است، اظهار کرد: در سال 95 دو حوزه کاری این بانک تامین مالی طرح های ICT کشور و عامل دولت در توسعه بخش آی سی تی است، همچنین در حوزه تامین مالی نیز دو وظیفه عمده دارد که یکی تامین مالی حوزه ICT و تامین تسهیلات خرد روستایی است. 

وی افزود: سال گذشته 72 هزار فقره تسهیلات در این زمینه پرداخت کرده ایم که با تجهیز منابع بیشتر بانک این مبالغ می‌تواند با نرخ ترجیهی در اختیار روستاییان قرار گیرد. 

مدیرعامل پست بانک در ادامه گفت: در حال حاضر این بانک تامین مالی طرح‌های روستایی با نرخ 10 درصد و بازپرداخت 7 ساله را انجام می‌دهد، همچنین پست بانک در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجوهی را از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است. 

فرهی گفت: تامین مالی خرد پست بانک در سال گذشته 136 هزار فقره بوده که از این تعداد 72 هزار فقره در حوزه روستایی با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال بوده است همچنین در خراسان رضوی بالغ بر 1200 میلیارد ریال تسهیلات خرد معادل 8 درصد کل کشور ارائه شده که این مقدار نیز 21 هزار و 900 فقره تسهیلات بوده است.

وی اظهار کرد: پست بانک علاوه بر موارد ذکر شده عاملیت تامین مالی ارزی طرح های کشور را عهده دار است که تامین مالی یک نیروگاه بادی در استان خراسان رضوی از آن جمله است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حوزه ICT تامین مالی داشته ایم، عنوان کرد: در حال حاضر از محل وجوه اداره شده، طرح های مختلف IT و ICT را بر عهده داریم که استان خراسان نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

فرهی گفت: برای دسترسی هموطنان و روستاییان به خدمات بانکی، پست بانک در نقاط مختلف کشور حضور دارد که در فاز اول هزار دستگاه ATM برای هزار روستای کشور در حال نصب است بعلاوه طرح های قابل توجهی از استان در این حوزه وجود دارد و بانک ما بدون هیچ محدودیتی آماده تامین مالی طرح های ICT کشور را در استان دارد. 

مدیرعامل پست بانک با بیان این مطلب که بانک های کشور دغدغه مند هستند و مشکلاتی دارند اما ورشکستگی خیلی در مورد آن ها صدق نمی کند، اظهار کرد: پست بانک با توجه به مدیریتی که روی منابع خود دارد، نرم افزاری در بانک طی 10 ماه گذشته راه اندازی شد و کلیه سرویس های بانک در بستری یکپارچه طراحی شده است. این قابلیت های خوبی را در اختیار بانک قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه بخش ICT اضافه بر شغل مستقیمی که ایجاد می کند، بر سایر بخش ها نیز تاثیرگذار است، به طور مستقیم تعداد مشاغل ایجاد شده از این تسهیلات در حوزه ICT 400 نفر در استان بوده است. 

فرهی ادامه داد: در استان حدود 800 باجه قرار دارد که توسط بخش خصوصی اداره می شود و شغل مستقیمی از این طریق توسط بانک ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز