خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

سازمان‌های مردم نهاد نماینده افکار عمومی در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۲۸

استاندار کردستان گفت: فلسفه وجود سازمان های مردم نهاد تحقق بخشیدن به مشارکت عمومی در جریان امور و تصمیم سازی در حیطه های مختلف است و مجموعه سمن ها در حوزه کار خود نماینده افکار عمومی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای منتخب سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه مردم باید در همه شئونات جامعه مشارکت داشته باشند، افزود: در فلسفه سیاسی مدرن دنیا بحثی تحت عنوان دموکراسی نمایندگی و دموکراسی مشارکتی مطرح شده است و در هر دو دموکراسی اعمال نظر مردم در راستای تحقق اهداف بلند مدت ضروری است.

وی گفت: مشارکت و دخیل دانستن مردم در امور مختلف نیازمند سازو کار مناسبی است و با شکل گیری احزاب می توان عقاید و دیدگاه افکار عمومی جامعه را انعکاس و نمایندگی کرد.

زاهدی با بیان اینکه مجموعه سمن ها در حوزه کاری خود نماینده افکار عمومی در جامعه هستند اظهار داشت: اصل فلسفه ی وجود سازمان های مردم نهاد تحقق بخشیدن به مشارکت عمومی در جریان امور و تصمیم سازی در حیطه های مختلف است.

استاندار کردستان ادامه داد: فلسفه دیگری که در درون ایده نمایان می شود تربیت نیروی انسانی متعالی است و این مهم عزم جدی را می طلبد و به صورت توده وار امکان پذیر نیست بلکه نیاز به سازمانی دارد که جدا از بخش دولتی توجه به مطالبات مردم را لحاظ کند.

زاهدی به کارگیری افراد جوان و نخبه در قالب سازمان های مردم نهاد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: افزون بر آموزش های کلاسیک نیاز به نوعی آموزش در جهت تقویت هوش هیجانی در جامعه با همت سازمان های مردم نهاد شدنی است و در این راستا بهره مندی از تجارب افراد جوان در قالب سازمان های مردم نهاد نیز با هدف تعالی بخشیدن به امور می تواند تحقق یابد.

وی عنوان کرد: دولت بنا دارد سازمان های مردم نهاد را به لحاظ کمی و کیفی مورد توجه قرار دهد و معتقد است بدون حضور مردم در یک نظام اجتماعی و سیاسی فعالیت کردن عبث و بیهوده است و می طلبد مردمی بودن را از طریق سمن ها جستجو کرد.

زاهدی رشد سازمان های مردم نهاد در این دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نسبت دوره های گذشته تعداد سمن ها در این دولت روندی فزاینده داشته و آنچه مهم است همگام حرکت کردن با سازمان است به عبارتی با در نظر گرفتن نیاز جامعه و به روز بودن و پا به پای زمان حرکت کردن حیات می تواند تداوم پیدا کند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود عدم توسعه در استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توسعه زمانی در استان روی می دهد که مردم به اقتصاد معیشتی روزمره خود بسنده نکنند بلکه با ثروتمند شدن می توان توسعه را لمس نمود.

زاهدی ادامه داد: تا زمانی که واحد های پیشران توسعه در استان وجود نداشته باشند مشاغل زود بازده نیز پایدار نخواهد بود لذا برای حضور در اقتصاد جهانی باید فعالیت های بزرگی را انجام داد.

وی یادآوری مردم به حقوق شهروندی خود را ضروری دانست و گفت: با افزایش توقعات و مطالبات مردم و آگاهی از پیش تعریف شده زمینه مشارکت دادن مردم فراهم می شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: با وجود اینکه کردستان استانی معدن زاست مطالعه چندانی در این حوزه در دولت های پیشین صورت نگرفت اما در این دولت نگاه ویژه شکل گرفت به طوری که خام فروشی معادن برچیده شد و اکنون واگذاری معادن تنها با فرآوری شدن انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز