خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح مصوبات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در سال 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۶۲

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی مصوبات هیات مدیره این انجمن در سال جاری را تشریح کرد.

سید جواد اشکذری امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد در ارتباط با مصوبات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان در سال 96 اظهار کرد: با توجه به هویت‌بخشی بیشتر گروه‌های نمایشی‌ثبت شده تئاتر در خراسان رضوی، مقرر شد برخی از اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر خراسان رضوی، شورای فنی تئاتر شهر و نیز کمیته صیانت از حقوق هنرمندان تئاتر استان از بین سرپرستان و مدیران گروه‌های نمایشی استان انتخاب شوند.

وی افزود: در چهارمین نشست سرپرستان گروه‌های نمایشی مشهد و استان که شنبه (ساعت 10 صبح) در دفتر معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد، این اعضا به صورت رای گیری انتخاب می‌شوند.

اشکذری خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری تئاتر استان سه نفر از سرپرستان گروه‌های نمایشی استان، سه هنرمند پیشکسوت تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، رئیس اداره هنرهای نمایشی و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور می یابند.

وی اضافه کرد: مقرر شد شیوه نامه تشکیل شورای سیاستگذاری تئاتر خراسان رضوی توسط ریاست اداره تئاتر استان تدوین و جهت تصویب به هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان ارائه شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در خصوص نحوه انتخاب اعضای شورای فنی تئاتر شهر مشهد نیز گفت: در این شورا یک نفر سرپرست گروه‌های نمایشی با انتخاب سرپرستان گروه های نمایشی ثبت شده استان، یک نفر از انجمن هنرهای نمایشی استان، یک نفر از اداره نمایش اداره کل ارشاد خراسان رضوی، دو نفر نیز از هنرمندان مطرح حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی صیانت از حقوق هنرمندان نیز با حضور یک وکیل دادگستری، رئیس انجمن نمایش استان، معاونت هنری و سنیمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بازرس انجمن و یک نفر از سرپرستان گروه های نمایشی تشکیل می شود.

اشکذری همچنین به تشکیل کانون های تئاتر کودک و نوجوان، کانون پیشکسوتان و کانون تئاتر خیابانی نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد جلسات مشترکی با آموزش و پرورش خراسان رضوی، حوزه هنری استان، کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان استان برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: جلسه شورای پیگیری و سیاستگذاری تئاتر شهرستان های خراسان رضوی در روز 31 فروردین ماه با حضور مسئولان انجمن ها و دفاتر هنرهای نمایشی در شهرستان های خراسان رضوی و همچنین معاونت هنری اداره کل ارشاد استان، هیات مدیره انجمن، رئیس اداره تئاتر استان و چند تن از پیشکسوتان مطرح تئاتر استان برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری جشنوراه نمایشنامه خوانی و تئاتر میثاق نیز اشاره کرد و گفت: دبیر جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد و نیز اعضای پیشنهادی شورای بازبینی جشنواره ششم میثاق توسط هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان انتخاب شده است که به زودی اعلام می شوند.

اشکذری در خصوص برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی گفت: بعد از تشکیل شورای سیاستگذاری تئاتر استان، نشست این مراسم در هفته آینده به صورت مستمر برگزار می شود.

وی در پایان از تجهیز و سامان دادن مکان های تمرین در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) خبر داد و گفت: اتاق های تمرین و نیز سالن انتظار و نیز صحنه تماشاخانه بهار رنگ شده است و به سیستم های گرمایشی و سرمایشی و نیز نصب آینه مجهز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز