خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

یک میلیون و 200 هزار جویای کار در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۶۳

معاون اول رییس جمهور گفت: ایجاد اشتغال را نمی توان با شعار و برخوردهای لحظه ای پیش برد بلکه اشتغال نیازمند سرمایه گذاری است.

به گزارش ایلنا، معاون اول رئیس جمهور شب گذشته در حاشیه بازدید از زیباسازی و نورپردازی گلزار شهدای شهر کرمان با اشاره به نامگداری سال 1396 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال"، گفت: امروز اصلی ترین چالش پیش روی نظام جمهوری اسلامی، مسئله بیکاری به ویژه در بین جوانان و افراد تحصیلکرده است.

 وی افزود: باید کار بزرگی صورت گیرد تا ضمن ایجاد اشتغال برای افراد بیکار موجود، برای نیروهای جدید که وارد این عرصه می شوند نیز اشتغال ایجاد شود.

وی شمار افراد جویای کار در کشور را یک میلیون و 200 هزار نفر ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از این افراد تحصیلکرده و خانم ها هستند.

معاون اول رئیس جمهوری افرود: ایجاد اشتغال را نمی توان با شعار و برخوردهای لحظه ای پیش برد بلکه اشتغال نیازمند سرمایه گذاری است.

وی گفت: بایستی در کشور علاوه بر رونق تولید داخل، بازار کشور را به عنوان بزرگترین عامل تولید رشد دهیم.

جهانگیری بر ارتقای فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که اگر از کالای تولید داخل استفاده کنند به معنای به کارگیری یک جوان ایرانی است و اگر این کار را نکنند، همان کالا وارد شده و جوانان کشورهای دیگر مشغول بکار خواهند شد.

وی ادامه داد: باید از قاچاق کالا نیز جلوگیری کرد زیرا این موضوع به تولید و اشتغال کشور آسیب وارد می کند.

معاون اول رئیس جمهوری بر مدیریت واردات تاکید کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید بازارهای صادراتی جدیدی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه با اقدام در حوزه گردشگری نیز شغل زیادی ایجاد می شود، افزود: اگر توریسم خارجی وارد کشور شود علاوه بر توسعه اشتغال، منفعت های دیگری نیز به دنیال دارد.

جهانگیری بخش خصوصی، سیستم بانکی و سرمایه گذاری خارجی را از راه های جذب سرمایه گذاری برای کشور برشمرد و گفت: نظام بانکی در کشور باید اصلاح شود تا از سرمایه گذاری حمایت کند و برای استفاده از سرمایه گذاری خارجی باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

وی بیان کرد: سالانه به جذب بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور نیاز مندیم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه استان کرمان در زمینه مسائل اقتصادی جزء استان های موفق کشور است، گفت: سال 95، برخی استان های کشور کارهای خوب، نو و ابتکاری انجام داده اند که استان کرمان در این زمینه در صدر می درخشد.

وی اظهار کرد: شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که شخصا از آن بازدید کرده ام ابتکاری بی نظیر در کشور بود و در استان کرمان علاوه بر ایجاد صندوق های خرد روستایی، بنگاه های اقتصادی نیز فعال شده اند.

جهانگیری گفت: باید موانع تولید را به خوبی شناسایی کرده و برای حل آنها راهکارهای مناسب را پیدا کنیم.

وی یکی از اصلی ترین موانع در مسیر توسعه استان کرمان را کمبود منابع آبی ذکر کرد و افزود: استان کرمان به نسبت سایر نقاط کشور بارندگی کمتری دارد و تنش آبی در برخی از شهرهای این استان از نظر کیفی و کمیت رخ داده است.

وی با اشاره به بازدید احتمالی خود از برخی پروژه های آبی در استان کرمان و رفع موانع موجود در مسیر اجرای آنها گفت: تلاش می کنیم که برای مشکلات موجود در اجرای این طرح ها اقدام کنیم تا دغدغه آب شرب و توسعه استان کرمان حل شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه درجنوب کشور دو دریای مهم خلیج فارس و دریای عمان داریم، افزود: امیدواریم طرح های بزرگی برای انتقال آب اجرایی شود و در حال حاضر طرح انتقال آب به مجتمع گل گهر سیرجان و مس سرچشمه در استان کرمان از خلیج فارس در دست اجراست که با اجرای موفق اولین طرح انتقال آب در کشور می توان طرح های دیگری را نیز در این راستا تعریف و اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز