خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

پرداخت بیش از 5 میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۶۱۳

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت : گیلانیان امسال تاکنون مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به صورت نقدی و غیرنقدی به همنوعان نیازمند خود کمک کرده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در این دیدار با تاکید بر تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه اظهار کرد : پرداخت زکات یکی از مهمترین راه‌های توزیع عادلانه ثروت بر اساس اصل عدالت است که موجب قوام جامعه و ایجاد آرامش و امنیت و آسایش می‌شود.

وی با بیان اینکه فقرا و نیازمندان جامعه هر یک سهمی نزد افراد متمکن دارند افزود : آثار و برکات پرداخت زکات علاوه بر زندگی دنیوی و اخروی ، باعث می شود تا محرومان هم در جامعه از رفاه نسبی برخوردار باشند.

محمدی ضمن قدردانی از مردم نیکوکار گیلان در جهت کمک به ارائه خدمات بهینه به نیازمندان گفت : گیلانیان امسال تا کنون مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به صورت نقدی و غیرنقدی به همنوعان نیازمند خود کمک کرده اند.

پرداخت بیش از 5 میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان در سال جاری

نجفعلی انتظاری مدیرکل اموراجرایی زکات کمیته امداد کشور نیز با بیان اینکه دفاتر ائمه جمعه به عنوان شعبه و کمیته امداد عمل می کنند، خاطرنشان کرد : شان و منزلت نیازمندان ایجاب می‌کند که با شتاب بیشتری برای کاهش محرومیت در جامعه گام برداریم و خوشبختانه با رویکرد جدید کمیته امداد و تشکیل شورای زکات این شتاب قابل لمس شده است.

وی تصریح کرد : پرداخت به موقع زکات نیازمند فرهنگ سازی جدی است و آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه و نقش آن در کاهش فقر باید به خوبی برای مردم تبیین شود.

انتظاری افزود : زکات جمع آوری شده در هر منطقه توسط شورای زکات در همان محل برای امور محرومان هزینه می‌شود و از موارد مصرف زکات می توان به تامین مسکن محرومان و نیازمندان  ، تهیه جهیزیه ، هزینه های درمانی، تحصیلی و همچنین آزادی زندانیان غیرعمد اشاره کرد   .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان رضوانشهر با استناد به آیات و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت : اگر پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود و گسترش پیدا کند بسیاری از مشکلات محرومان و نیازمندان به راحتی حل می شود.

وی به منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند « ما باید سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم ...» اشاره کرد و افزود : زکات عامل مهم برای تبلیغ و ترویج زندگی دینی اسلامی است و علاوه بر ایجاد عدالت در جامعه ، بسیاری از گناهان به واسطه پرداخت زکات و کمک به نیازمندان و ایتام پاک می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش در ادامه گفت : روحانیون اهل شیعه و سنت همه با هم برادرند و در ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در جامعه دیواری بین آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد توانسته در زمینه ترویج زکات گام های مؤثری بردارد تصریح کرد : اهمیت پرداخت این فریضه الهی باید بیش از گذشته برای مردم تبیین شود و وظیفه روحانیون در این زمینه بسیار سنگین تر از مردم عادی است.

 شایسته ذکر است درحاشیه این دیدارها از خانواده دو شهید مدافع حرم و آتش‌نشان تجلیل و از جانفشانی شهداء و صبر و استقامت خانواده های آنها قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز