خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در دیدار هیات بازرگانی اتاق استانبول:

استان زنجان از امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۴۶

استاندار زنجان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی استانبول اظهار داشت: استان زنجان از ویژگی های ممتازی برای حضور سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران ترکیه ای برخوردار است.

به گزارش‌ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه ایران و ترکیه از کشورهای بانفوذ و تاثیرگذار منظقه هستند گفت: دو کشور باید برای توسعه اقتصادی و صنعتی از ظرفیت های همدیگر استفاده کنند.

وی به قرار گرفتن استان در مسیر جاده ترانزیت تهران آنکارا اشاره و تصریح کرد: وجود فرودگاه استاندارد و مسیر راه آهن که در حال دو خطه شدن است از مزیت های جذاب برای سرمایه گذاری در زنجان به حساب می آید.

مقام عالی دولت در استان ضمن اشاره به ظرفیت های استان در حوزه برق و الکترونیک اظهار داشت: در حال حاضر در استان 4 نیروگاه برق با ظرفیت 3200 مگاوات در حال اجراست و نیز بزرگترین کارخانه تولید ترانس در زنجان واقع شده و خط اصلی گاز کشور نیز از زنجان عبور کرده است و از حیث تامین انرژی برای واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد.

استاندار زنجان میزان سرمایه گذاری های خارجی در استان را مطلوب دانسته و تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذارانی از کشورهای چین، آلمان، بلژیک، آذربایجان و کره جنوبی مشغول سرمایه گذاری در استان زنجان هستند.

درویش امیری در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر استقبال از سرمایه گذاری عنوان داشت: ما حافظ منافع سرمایه گذاران خارجی هستیم و همه دستگاههای خدمات رسان را ملزم و مکلف می کنیم در حداقل زمان امکانات لازم را برای سرمایه گذاران فراهم نمایند.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز ضمن اشاره به مزایای استقرار شهرک صنعتی خصوصی ترکیه در زنجان اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان دو شهرک را برای ایجاد شهرک خصوصی ترک ها در زنجان پیشنهاد داده است که هر از ویژگی های خاصی برخور دار است.

امیر حمیدنیا گفت: شهرک‌های صنعتی افق ابهر و زنجان 4 برای این کار انتخاب شده اند.

وی بکر بودن و وجود معافیت مالیاتی 13 ساله در شهرک صنعتی زنجان 4 را از مزیت های این منطقه عنوان و تصریح کرد: نزدیکی به شهر، فرودگاه، ایستکاه راه آهن و متصل بودن به آزادراه و عدم محدودیت زمین از ویژگی های ممتاز شهرک صنعتی زنجان 4 به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی نزدیک بودن شهرک افق به پایتخت، اتصال به آزادراه، معافیت مالیاتی 7 ساله را نیز از ویژگی های شهرک صنعتی افق ابهر عنوان کرد.

وی در پایان اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آماده هرگونه همکاری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان است و در مورد تامین زیرساخت ها نیز هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز