خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد:‬

ضرورت دادرسی بصورت الکترونیکی/مراجعه روزانه ٢٨ هزار ارباب رجوع به دادگستری‌های سراسر استان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۵۶

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر نقش ویژه وکلا در بحث مصالحه و جلوگیری از ورود پرونده‌های قابل صلح وسازش به محاکم قضایی تاکید کرد .

به گزارش ‬ایلنا، یدالله موحد امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری که به مناسبت هفته وکیل مدافع برگزار شده بود با بیان اینکه وکلا و قضات همگام با یکدیگر به دنبال اجرای عدالت هستند و لازم است در اجرای صحیح آن به یکدیگر کمک کنند افزود: جامعه قضات و وکلای دادگستری باید با هماهنگی و همگامی در راستای اجرا و توسعه عدالت حرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی وکلا با دستگاه قضایی ادامه داد: وکلا می‌توانند نقش مهمی  را در کاهش ورودی‌ پرونده‌های مراجع قضائی داشته باشند و قوه قضائیه را در رسیدن به کاهش پرونده‌های وارده، کاهش جمعیت کیفری و تنازعات مردمی، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش اطاله دادرسی و مواردی از این قبیل یاری دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، اشتراک تمام اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان را رعایت شأن وکلا دانست و تصریح کرد: مجموعه دادگستری نگاه مثبتی به وکلا دارد و آن‌ها را از جنس خود می‌داند چرا که آرمان مشترک اجرا و توسعه عدالت در جامعه نقطه اتصال ما به یکدیگر است که نباید آن را کم اهمیت بپنداریم و ارزان بفروشیم.

موحد با اشاره به مراجعه بیش از  ٢٨ هزار ارباب رجوع در طول روز به دادگستری های سراسر استان و مشکلات ناشی از این حجم بالای مراجعات بیان کرد: دادگستری از ابزارهای تکنولوژی برای تسهیل در انجام کارها، محقق کردن عدالت الکترونیک استقبال می‎‌کند اما ملاحظه امنیتی و حفاظتی استفاده از آن‌ها نباید مورد غفلت قرار بگیرند.

این مقام مسئول با تصریح به اینکه دستگاه قضا برای ارائه خدمات روزآمد به صورت مداوم و مستمر تلاش می‌کند چرا که حرکت به سوی دادرسی الکترونیک ضرورتی انکارناپذیر است گفت: اما بدیهی است که اجازه استفاده از ابزارهای تکنولوژی برای تسهیل کار وکلا به یک حوزه خاص اختصاص ندارند بلکه با قرار گرفتن در کنار ملاحظات امنیتی و اطلاعاتی به مسائل مهم کشوری تبدیل می‌شوند از این‌رو نمی‌توان در سطح فردی تصمیم گرفت بلکه مراتب سازمانی در این زمینه و کسب اجازه از واحدهای مافوق باید مد نظر ما قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با درخواست از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری برای تعیین راهبردها، اهداف و برنامه‌های عملیاتی خود و حرکت بر اساس آن خاطر نشان کرد: لازم است کانون وکلای دادگستری در برنامه‌های آموزشی خود وکلا را به برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها دعوت کنند چرا که این امر ضمن حُسن جریان امور، سبب جلوگیری از وقوع  بسیاری از جرائم و مانع بروز اختلاف گردیده و آرامش جامعه و کاهش پرونده‌ها را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز