خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

کرمان میزبان ١٨ ستاره آسمانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۴۶

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آسمان کرمان به قدوم پیکر ١٧ شهید گمنام و یک شهید با نام دفاع مقدس نورانی شد.

به گزارش ‬ایلنا، سردار پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در بدر ورود ١٨ شهید به کرمان گفت: ساعت ٩ صبح امروز دوشنبه، ٩ اسفندماه ١٧ شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده، وارد استان کرمان شدند.

وی با اشاره به مشخصات شهید شناسایی شده اعلام کرد: شهید حسن عبدالهی که در سال ٦٥ در گردان ٤١ ثارالله در عملیات کربلای ٤ به شهادت رسیده اند.

ابوالحسنی به ٤ دانشگاهی که میزبان این شهدا می باشند، اشاره و افزود: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان آرامگاه ابدی ٧ شهید گمنام می باشد.

وی به ١١ محل تدفین شهدا اشاره و عنوان کرد: این شهدا در روز چهارشنبه در دانشگاه ها تشیع و تدفین می گردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به ٦ شهری که میزبان شهدا می باشند، تصریح کرد: ٢ شهید در هنزا، دو شهید در خواجه شهر سیرجان ، دو شهید در امین شهر، دو شهید در جبالبارز، یک شهید گمنام در شهرستان انار و یک شهید شناسایی شده و یک شهید گمنام در رفسنجان تشییع و تدفین می شود.

ابوالحسنی از مشخصات شهید گمنامی که شهرستان انار میزبان ایشان می باشد سخن به میان آورد و اذعان کرد: در شهرستان انار نیز در گذشته یک شهید دفن شده و شهید دوم که در شرق دجله تفحص شده اند، متعلق به عملیات بدر و ١٩ ساله است که در سال ٦٣ به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: در امین شهر رفسنجان نیز یک شهید مربوط به عملیات بدر دفن می باشند که ایشان در سن ٢٠ سالگی و در سال ٦٣ به شهادت رسیده اند، و یک شهید نیز در تک های پایان جنگ دشمن به شهادت رسیده که ٢٠ ساله است و سال ٦٧ به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان به شهدایی که در شهر هنزاء دفن می شوند نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از این شهدا در عملیات بدر در سال ٦٣ به شهادت رسیده و دیگری نیز در تک دشمن در سن ٢٢ سالگی و سال ٦٧ به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: دو شهیدی که در دانشگاه شهرستان جیرفت تدفین می شوند، یکی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است.

ابوالحسنی به شهدایی که باید در شهرستان کهنوج به خاکسپاری برسند اشاره و عنوان کرد: شهدایی که در کهنوج دفن می شوند نیز یکی مربوط به عملیات بدر است که در سن ٢١ سالگی و در سال ٦٣ به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در تک دشمن در منطقه زبیداد در سال ٦٧  در سن ٢٠ سالگی به شهادت رسیده است.

وی افزود: شهید ٢٤ ساله ای که در منطقه جبالبارز دفن می شود، مربوط به عملیات بدر است که در سال ٦٣ به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان به ٢ شهیدی که در دانشگاه پیام نور کرمان دفن می شوند، اشاره و اظهار کرد: یکی از این شهدا ٢٤ ساله است که درعملیات بدر در سال ٦٣ به شهادت رسیده اند و محل تفحص این شهید در شرق دجله است و شهید دیگر در سن ٢٣ سالگی در عملیات ایضائی والفجر هشت است که در ام الرساس تفحص شده، به شهادت رسیده اند.

وی از شهدا ٢٥ ساله ای که در بلورد سیرجان دفن خواهند شد، سخن به میان آورد و ابراز کرد: این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است که در جزیره مجنون تفحص شده و در سال ٦٢ به شهادت رسیده است، همچنین شهید دیگر نیز در سال ٦٥ و در عملیات کربلای چهار در ام الرساس به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی عنوان کرد: شهید گمنامی که در دانشگاه صنعتی سیرجان دفن خواهد شد مربوط به عملیات والفجر یک است که در فکه و در سال ٦١ به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از بزرگترین اتفاق جمعیتی در تشییع شهدای غواص در کرمان در سال گذشته رخ داده است سخن به میان آورد و تصریح کرد: این استقبال و حضور در طول تاریخ شهر کرمان بی نظیر بود و این در تاریخ ثبت شده است و این نشان می دهد که همه مردم ما تفحص شهدا را خواستار هستند.

وی از دومین رخدادی که در استان کرمان در این هفته در استان کرمان سخن به میان آورد و اعلام کرد: ششمین کنگره ادبیات پایداری ١٠ و ١١ اسفندماه در کرمان برگزار می گردد که یکی از بزرگترین کارهای علمی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود.

ابوالحسنی مهمانان ویژه این کنگره را ١٨ شهید گمنام دانست و ابراز کرد: همه افرادی که در این حوزه صاحب نظر هستند جز مهمانان این کنگره به شمار می روند، قابل ذکر است که خروجی این کنگره برخلاف سایر کنگره های تبلیغاتی، سه هزار صفحه مقاله است که تاکنون هفت جلد کتاب از آنها تدوین شده و به عنوان پایه ادبیات پایداری در کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز