خبرگزاری کار ایران

‪استاندار کرمان‬ تاکید کرد:

تاثیر مثبت بارش‌ها بر جلوگیری از ورود ریزگردها به استان/ضرورت کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۵۷

استاندار کرمان گفت: اکنون با توجه به بارش نزولات جوی، در جازموریان آب وجود دارد و این امر برای جلوگیری از ورود ریزگردها به استان کمک شایانی می کند.

به گزارش ‬ایلنا، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در این چند سال از نعمت باران مناسب برخوردار نبوده است افزود: در این چند روز اخیر بارش های مناسبی در استان داشتیم که جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به پیش بینی های قبل از ورود سامانه باران زا به استان کرمان گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته ستاد بحران استان از آمادگی لازم برخوردار و در حال آماده باش بود که این امر باعث گردید تا خسارات زیادی را متحمل نشویم.

استاندار کرمان از تخصیص اعتبارات به استان کرمان در پی خسارات ناشی از وقوع سیل خبر داد و بیان کرد: مسئولین باید برآورد خسارت کنند تا به تهران منتقل کرده و بودجه لازم را دریافت کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نجات جان مردم را مهمترین هدف مسئولین امدادرسانی استان است ادامه داد: همچنین در این چند روز اخیر اطلاع رسانی خوبی در راستای کاهش تلفات انسانی صورت گرفته که بسیار موثر بوده است.

رزم حسینی با اشاره به تاثیر سدها و بندهای خاکی در کاهش تلفات و خسارات گفت: اگر سدهای موجود نبودند خسارات ما بیش از این بود و با آسیب های جدی در جنوب استان روبرو بودیم.

استاندار کرمان ادامه داد: خوشبختانه مدیران با تجربه ای در استان کرمان داریم، که این موضوع خود به کاهش خسارات کمک کرد و همین امر نقطه عطف استان کرمان در مقابله با بحران اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به بارش نزولات جوی، در جازموریان آب وجود دارد و این امر برای جلوگیری از ورود ریزگردها به استان کمک شایانی می کند.

رزم حسینی با اشاره به مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در جیرفت، ابراز کرد: پس از مشاهده این ویروس بلافاصله اقدامات لازم در امر معدوم سازی و پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه جنوب استان کرمان صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه اطراف استان به ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان آلوده است خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع اما استان کرمان به دلیل اقدامات پیشگیرانه و رصد مستمر کمترین حادثه را داشته است ضمن آنکه تاکید داریم چنانچه موردی مشکوک مشاهده کنیم اجازه ورود آن به استان را به هیچ وجه نخواهیم داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز