خبرگزاری کار ایران

در نشست ستاد خدمات سفر مرکز مازندران عنوان شد

ساری آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۹۶

نشست ستاد خدمات سفر مرکز استان با حضور مسئولان کمیته ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مسئول کمیته امنیت در این نشست گفت: فرا رسیدن ایام سال نو، فرصتی است تا فرهنگ این سرزمین را برای مهمانان داخلی و خارجی به منصه ظهور برسانیم.

سرهنگ کاظمی اظهار کرد: اقدامات پلیس در سه مرحله قبل، حین و بعد از ایام نوروز است و در زمینه انتظامی، امنیتی و ترافیکی ماموریت داریم.

وی با بیان اینکه اجرای هر کاری مستلزم همکاری دستگاه های مختلف است، افزود: برای تامین امنیت هم نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به ممنوع بودن نصب چادر در پارک ها و اسکان در این مناطق، گفت: مانند سال های گذشته فقط پارک قائم در مرکز استان برای اسکان گردشگران مهیا شده و سرریز جمعیت هم به پارک شهید زارع هدایت می شوند تا نظارت به شکل بهتری انجام شود.

کاظمی با بیان اینکه ادارات شیفت کاری ایام نوروز را به ما اعلام کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش هم مدارس آماده برای اسکان مسافران را اعلام کند .

این مسئول با اشاره به اینکه بخشداران نوار ساحلی  اجاره دهندگان منازل را ساماندهی کنند، ادامه داد: وقتی این منازل ساماندهی باشد می توانیم به راحتی بازدید و نظارت کنیم چون از اماکن عمومی محسوب می شود اما در غیر این صورت، ملک خصوصی است و بازرسی و نظارت هم نیازمند ابزار.

کاظمی با بیان اینکه در اورژانس بیمارستان ها، پزشک متخصص حضور داشته باشد و بیمارستان ها از آمادگی لازم برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: طرح های پلیس کامل است و در 10 نقطه از شهر، کانکس پلیس در ایام نوروز دائر می شود.

در این نشست معاون خدمات شهری شهردار ساری اظهار کرد: حمع آوری متکدیان در طول سال انجام می شود اما این ماموریت در ایام نوروز به شکل ویژه انجام می شود.

سعید کلانتری با اشاره به پیش بینی استقرار مسافران در پارک قائم و پارک شهید زارع، افزود: از اسکان مسافران در سایر پارک ها خودداری می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور امداد و نجات را در نیمه دوم اسفندماه را در دستور کار داریم، گفت: نوروزخوانی از عمارت شهرداری تا میدان مرکز شهر برگزار می شود.

این مسئول گفت: در ایام پایان سال، شاهد افزایش سه برابری میزان زباله هستیم و از مردم تقاضا داریم برای مواجه نشدن با این مشکل، خانه تکانی را زودتر انجام دهند.

همچنین مسئول کمیته امداد و نجات هم در سخنانی اظهار کرد: هلالا احمر شهرستان ساری در منطقه چهاردانگه و دودانگه پایگاه امداد و نجات ثابت دارد ضمن اینکه در ایام نوروز در بخش کلیجانرستاق، کانکس امداد و نجات ثابت و آمبولانس و در بخش فرح آباد کانکس امداد و نجات و آمبولانس سیار داریم.

داوودی افزود: 180 نفر از اعضای جمعیت جوانان هلال احمر در کیاسر، مورد آموزش قرار گرفتند و نوروز امسال به عنوان راهنمایان گردشگری فعالیت می کنند.

رئیس اداره ارشاد شهرستان ساری در این نشست اظهار کرد: اجرای چند نمایش خیابانی و صحنه ای در ایام نوروز از برنامه های کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است.

حمیدرضا عشریه گفت: مراسم نوروزخوانی هم از میدان امام (ره) ساری تا مرکز شهر برگزار می شود ضمن اینکه بنا داریم این گروه ها را به روستاها اعزام کنیم تا فضای شادی و نشاط را در روستا فراهم کنند.

در بخش دیگری از این نشست مسئول کمیته بازرسی اظهار کرد: فعالیت گسترده کمیته بازرسی، موجب کاهش مشکلات و بهتر برگزار شدن برنامه های ستاد خدمات سفر است.

مجتبی ابراهیمی تصریح کرد: کشیک بانک ها و ادارات هم مشخص شده و به ستاد اعلام شود.

مسئول کمیته طرح دریا در این نشست اظهار کرد: از 117 خانه مسافر در محور دریا، 45 واحد معرفی شدند و 13 واحد از گردشگری مجوز فعالیت دریافت کردند.

محمود محمودی افزود: دریا نیازمند توجه ملی و ساماندهی است چراکه خدمات ملی ارائه می دهد.

مسئول کمیته اسکان و رفاه گفت: 33 واحد پذیرایی، 13 هتل آپارتمان و 13 خانه مسافر ار اداره گردشگری شهرستان ساری مجوز فعالیت دارند.

رضا مهدیان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز فراهم است، خاطرنشان کرد: تلاش ما برای پذیرایی ویژه از گردشگران است.

بخشدار دودانگه در این نشست با بیان اینکه برج رسکت با وجود قدمت تاریخی که دارد اما مورد توجه اداره گردشگری نیست،  شناسنامه ای برای این برج تاریخی درنظر گرفته نشده تا گردشگران از این بنای تاریخی بهره ببرند.

عشوری با اشاره به اینکه دودانگه دارای هشت هزا رنفر جمعیت ثابت و 25 هزار  نفر جمعیت متغیر است، گفت: این میزان جمعیت، نیازمند برنامه ریزی برای توسعه بوم گردی است تا از ظرفیت منطقه بهره برداری شود.

بخشدار کلیجانرستاق هم در این نشست اظهار کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی بخش کلیجانرستاق، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری به ویژه در ایام نوروز هستیم.

تقی رسولی تصریح کرد: گردشگری روستایی در این منطقه مورد توجه است و در تمام فصول سال، گردشگرانی از سراسر کشور به این مطنقه سفر می کنند.

بخشدار رودپی هم در سخنانی اظهار کرد: جلسه ساماندهی سفره خانه ها را در بخش برگزار کردیم.

محمد قلی نژاد گفت: 6 دوربین ثبت سرعت هم در محور دریا نصب شده و در ایام نوروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز