خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان:‬

دو دهه در توسعه تخت بیمارستانی عقب هستیم/ کاهش 3 درصدی مراجعه بیماران کرمانی به خارج از استان جهت درمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: متاسفانه هنوز ما در توسعه تخت بیمارستانی استان دو دهه عقب هستیم و بسیاری از پزشکان کرمانی منابع خود را در بیمارستان های خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند.

‫به گزارش ‬ایلنا، علی اکبر حقدوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ظهر امروز در حاشیه بازدید استاندار کرمان از روند تکمیل بیمارستان مهرگان کرمان با تصریح به اینکه این بیمارستان پیشانی مثبت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان استان و جنوبشرق است افزود: متاسفانه هنوز در توسعه تخت بیمارستانی استان دو دهه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین کار ما در این زمینه تغییر فرهنگ و نگاه در حوزه بهداشت و درمان بود ادامه داد: بسیاری از پزشکان کرمانی منابع خود را در بیمارستان های خارج از استان سرمایه گذاری می کردند و فضایی برای جذب منابع آنها وجود نداشت که هم اکنون این بستر فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طرح جامع توسعه درمانی یزد ١٥ سال پیش مطرح و اجرا شده است، گفت: مسیری که اکنون در استان کرمان در حال طی شدن است اگر تا دو سال دیگر با همین قدرت ادامه یابد به نقطه خوبی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد هفت درصد بیماران بستری کرمان به خارج از استان مراجعه می کردند گفت: که در حال حاضر این رقم به زیر چهار درصد رسیده است و حتی اکنون بیماران هرمزگانی جهت درمان به شهرستان های استان کرمان می آیند.

این مقام مسئول در پایان با عنوان اینکه جامعه پزشکی استان نیاز به حمایت دارد و تکریم پزشکان از مهمترین مسائلی است که باید انجام شود خاطرنشان کرد: پزشکان هم دارای منابع مالی هستند و هم می‌توانند فضای شهر را عوض کنند از این رو باید ضمن تکریم این قشر زمینه هرچه بیشتر همکاری آنها را فراهم آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز