خبرگزاری کار ایران

همزمان با بهره‌برداری از ۶ طرح عمرانی در ری؛

پرونده مسکن مهر شهرستان ری بسته شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۵۷

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر شش طرح عمرانی با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، طرح 612 واحدی مسکن مهر کهریزک در 33 بلوک ساختمانی، طرح 344 واحدی مسکن مهر گلحصار در 14 بلوک ساختمانی و کمربندی 3 و نیم کیلومتری غدیر باقرشهر از توابع شهرستان ری طرح هایی بودند که مورد بهره برداری قرار گرفتند.

کتابخانه و دارالقرآن عطر گل محمدی باقرشهر از دیگر طرح هایی بودند که با حضور مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

سید حسین هاشمی استاندار تهران، مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، هدایت اله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونان فرماندار ری، محمد زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، ناصر دهقانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، حاتم شاه کرمی، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران و محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، سعید استاد فرج شهردار باقرشهر، رامین عربی‌شهردار کهریزک، سیدکاظم‌میری آشتیانی، شهردار حسن‌آباد و بخشداران شهرستان ری از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی در مسکن مهر در این مراسم گفت: بخش عمده مسکن های مهر استان تهران به اتمام رسیده و فقط 30 هزار واحد ناتمام و تعیین تکلیف نشده باقی مانده است.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: افزود: در استان تهران در ایام الله دهه فجر امسال حدود 17 هزار واحد مسکن مهر تکمیل به متقاضیان واگذار شد.

وی گفت: حدود 4 هزار و 600 مسکن مهر سهم بنیاد مسکن، 2 هزار و 500 واحد سهم اداره کل شهرسازی و 10 هزار واحد هم در شهرهای جدید استان تهران از جمله شهر جدید پرند تکمیل و واگذار شد.

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: حدود 800 طرح و پروژه دولتی، خصوصی و تعاونی با اعتباری بالغ بر 45 هزار میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

سید حسین هاشمی با بیان اینکه دولت در سال آینده تمام مسکن مهر را در کشور تعیین تکلیف می کند افزود: برخی واحدهای مسکن مهر مشکلات جدی داشته و یا در محاکم قضایی دارای پرونده هستند که رفع آن زمان می برد.

وی با بیان اینکه انسجام مدیریتی در شهرستان ری رمز موفقیت این شهرستان در اتمام مسکن مهر بود افزود: وقتی قوای کشور در کنار یکدیگر قرار میگیرند همه کار به خوبی پیش رفته و موفقیت ها بیشتر می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم گفت: طرح مسکن مهر به رغم اینکه وقت و انرژی زیادی را از مدیریت شهرستان ری گرفت اما خوشبختانه سرانجامی نیک و خوش در این شهرستان داشت.

هدایت الله جمالی پور گفت: حل مشکل مسکن مهر در شهرستان ری نیازمند یک کار جدی و جهادی بود که خوشبختانه با کمک مسئولان و حمایت های دستگاه قضایی گره آن باز شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند و همه مسئولان باید عمر و جان خود را صرف خدمت به آنان بکنند.

محسن علیجانی زمانی گفت: تولید مسکن یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و خدمت در این مسیر گام بزرگی برای رشد و توسعه کشور است.

وی گفت: تاکنون حدود 800 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است و این طرح که متعلق به نظام است باید به سرانجام برسد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز می توانیم به طور رسمی پایان عملیات مسکن مهر در شهرستان ری را اعلام کنیم افزود: سهم شهرستان ری 5 هزار و 500 واحد بود که امروز با افتتاح این مسکن ها به پایان می رسد.

نصراله دهقانی گفت: تا پایان دهه فجر 300 واحد مسکن مهر نیز در فیروزکوه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

علیرضا ایمانخانی، مجری پروژه های مسکن مهر شهرستان ری نیز گفت: پروژه مسکن مهر آفتاب کهریزک در 33 بلوک ساختمانی با پایه اسکلت فلزی بنا شده و واحدها درای امکاناتی همچون  نمای تمام سنگ کف سرامیک سیستم لوله کشی پکیج نرده استیل آسانسور 6 نفره می باشند .

وی افزود: واحدهای این پروژه در متراژهای 69 تا 81 متری و همچنین 6 متر فضای مشاعی احداث و دراختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 به گفته وی، طراحی بسیار مناسب و بهینه با وجود تامین پارکینگ 75 درصد و هم راستا با اجرای تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان و دارا بودن واحدهای متنوع از لحاظ متراژ ( 69 الی 81 متر مربع و در 8 تیپ) از دیگر ویژگی‌های پروژه است که توانسته نظر اکثریت اعضا را که از قشرهای مختلف و کم درآمد جامعه هستند تامین کند.

ایمانخانی ادامه داد: ساخت پروژه  344  واحدی مسکن مهر گلحصار بخش کهریزک شهرستان ری از سال  1390  آغاز شده بود که پس از رسیدن عملیات ساختمانی آن به مرحله اتمام  سفت کاری به حال خود رها شده و  344 متقاضی آن در بلاتکلیفی به سر می‌بردند.

وی گفت: مسکن مهر لاله گلحصار هم در 14 بلوک ساختمانی بتنی احداث شده که دارای امکاناتی همچون آب برق گاز اختصاصی است و ساکنین مجتمع از امکانات رفاهی مثل فضای آموزشی مسجد مجتمع های تجاری و ورزشی برخوردارند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز