خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خبرداد:

افزایش 15 درصدی فروش کتاب در 10 ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۸۷۸

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 10 ماهه نخست امسال بین 10 تا 15 درصد افزایش فروش و استقبال در نمایشگاه های استانی کتاب داشته‌ایم .

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده در بازدید از دومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان اظهار کرد: بر اساس  گزارش‌های رسیده از ادارات کل‌ها استان ها در سال گذشته 10 میلیون نفر از نمایشگاه‌های استانی کتاب بازدید کرده‌اند.

وی افزود: براساس سیاستگذاری وزارت‌فرهنگ و ارشاد  قرار شد در شهرهای دوم هر استان نمایشگاه‌های کتاب برگزار کنیم که تا به امروز در شهرهای شاهرود، نیشابور و کاشان این هدفگذاری تحقق یافته است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب در شهرهای دوم استان ها در راستای توزیع بیشتر امکانات فرهنگی و ایجاد تسهیلات برای همگان برای دسترسی به کتاب در مناطقی که دسترسی آنها به این کالای فرهنگی کم است، از جمله اقدامات این معاونت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب در شهرهای غیر مراکز استان ها خلاءهای موجود در شبکه‌های  توزیع مناسب کتاب را در کشور برطرف می کند.

وی با اشاره به طرح نامزدی پایتخت کتاب برای شهرهای ایران در دولت گفت: نمایشگاه های کتاب استانی یکی از عوامل انتخاب شهرها برای گرفتن این عنوان هستند تا با ایجاد هم افزایی بین نهادهای دولتی و مدنی ترویج استقبال مردم به کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سراسری در کاشان با توجه به  هماهنگی بین مدیران این شهرستان صورت گرفته که ظرفیت های مهم فرهنگی در این شهر مانند پیشینه تاریخی، وجود دانشجویان و دانش آموزان از عوامل تعیین کننده میزبانی این شهر از این رخداد بزرگ فرهنگی کشور بود.

 امیرزاده خاطرنشان کرد: کاشان سابقه برگزاری چنین نمایشگاهی در  14 سال پیش را در کارنامه خود دارد و با توجه به همکاری های موجود در این شهر توانسته برای دومین بار این نمایشگاه را برگزار کند.

نمایشگاه کتاب کاشان با  قریب به 40 هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر عرضه شده از سیزدهم تا هجدهم بهمن ماه در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان برپاست.

این نمایشگاه در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار اصفهان ، فرماندار ، نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان گشایش یافت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز