خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خواستار شد:

جدیت و تلاش مضاعف دستگاه های خدمات رسان/ پرهیز شهروندان از ترددهای غیرضروری

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۱۷۲

استاندار گیلان گفت: تا ساعاتی دیگر، شرایط به حالت عادی برمی گردد و از شهروندان می خواهیم طی این مدت، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با بیان اینکه بر طبق گزارش اداره کل هواشناسی از 2 روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور تمامی اعضاء و فرمانداران و نمایندگان برخی از شهرها تشکیل شد، افزود : در این نشست اهتمام لازم جهت وجود آمادگی در دستگاه ها صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر روز گذشته بارش برف از غرب گیلان آغاز و در پاسی از شب به رشت، حوزه مرکزی و شهرستان‌های شرق منتقل شد، افزود : از ساعات اولیه بامداد ستاد مدیریت بحران در استانداری مستقر شدند و تمهیدات لازم را فراهم کردند.

استاندار گیلان ماشین آلات و امکانات برف روبی استان را در مقابل و حجم و وسعت برف محدود دانست و افزود : شهروندان عزیز که حق شان هم هست، انتظار دارند که در حداقل زمان امکانات برف روبی در تمامی راه های اصلی، خیابان‌ها و حتی راه‌های فرعی نیز فراهم باشد اما با محدودیت‌هایی در این بخش مواجه هستیم.

نجفی ارتفاع برف در حوزه شهرستان رشت را در حدود 60 سانتی عنوان کرد و افزود :  تا ساعت10  صبح امروز ارتفاع بارش برف در اطراف شهرستان و در برخی از شهرها در حدود 90 سانتی و در راه های کوهستانی نیز در حدود 1 متر گزارش شده و این میزان در حال افزایش است.

استاندار گیلان اظهار داشت : براساس گزارش‌های هواشناسی بارش برف تا بعد از ظهر امروز قطع خواهد شد و اکنون در غرب گیلان بارش به حداقل رسیده است.

نجفی با بیان اینکه شهرداری ها، ادارات کل، ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهور با تمامی امکانات خود مشغول به خدمات رسانی می‌باشند افزود : خوشبختانه راه های اصلی باز است و در مواردی بعضاً به دلیل ورود اتومبیل‌ها، اتوبوس‌ و ماشین‌های سنگین فاقد امکانات ایمنی و زنجیر چرخ موجب مسدود شدن خیابان‌های ورودی شهر شدند که اقدامات لازم در جهت حل این مشکل صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه وسعت برف و سرعت باد که در برخی از شهرها همانند انزلی به بالای 85 کیلومتر در ساعت موجب گردید تا در ساعات اولیه شاهد حجم سنگینی از برف در مناطق مختلف باشیم افزود : در سحرگاه امروز بازدید از مناطق مختلف شهر رشت داشتیم که عبور و مرور با کندی صورت می‌پذیرفت و تلاش بر این شد تا خط اصلی بازگشایی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه ارزاق به میزان کافی در استان وجود دارد، افزود : علی رغم محدودیت‌ها نانوایی‌ها مشغول پخت هستند.

نجفی افتادن درخت بر روی دکل های برق را از دلایل قطعی برخی مناطق عنوان کرد و افزود : سنگینی و حجم و برف برف موجب صدمه شبکه توزیع برق و خاموشی ساعتی در برخی از شهرها شد که بعضاً ممکن است ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها بر این است که مردم در مضیغه نباشند، افزود: به منظور خدمات رسانی هر چه بیشتر حتی از امکانات دهیاری ها بهره گرفتیم.

وی اظهار داشت : به یاری خداوند تا امشب مکشلات تأمین برق و سایر بخش‌ها برطرف خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: تا ساعاتی دیگر، شرایط به حالت عادی برمی گردد و از شهروندان می خواهیم طی این مدت، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا روند امداد و خدمات رسانی نهادهای مسئول، بدون ایجاد مشکلی ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان امروز (پنجشنبه) از مناطق مختلف رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم و روند خدمات رسانی دستگاه های امدادی قرار گرفت.

هواشناسی گیلان آسمان امروز (پنجشنبه) استان را ابری و مه آلود، بارش برف، در بعضی نقاط مخلوط باران و برف، وزش باد (گاهی خیلی شدید) ، طی عصر و شب با کاهش ناپایداری و ابر، مناطق غربی استان قبل از ظهر با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز