خبرگزاری کار ایران

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه:

آذربایجان غربی بستر مناسبی برای توسعه صنعت توریسم دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۴۱

دفتر صدور روادید الکترونیک فرودگاه ارومیه بعنوان چهارمین مرکز کشور، با حضور معاون وزیر امور خارجه راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه،حسن قشقاوی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیک در فرودگاه بین‌المللی شهید باکری اورمیه با بیان اینکه با اتصال و فعال شدن دفتر صدور روادید الکترونیکی، ارومیه با جهان ارتباط بهتری خواهد یافت، افزود: امسال تقدیر این بود در بهمن فجر آفرین دفتر صدور روادید الکترونیک فرودگاه ارومیه راه بیفتد.

وی ادامه داد: کار راه‌اندازی این دفتر و برقراری امکان ارائه این خدمت از چند سال قبل توسط نمایندگان ارومیه آغاز شد بنابراین هیات بازرسی وزارت امور خارجه نیز از تلاش آنها قدردانی می‌کند.

قشقاوی با اشاره به اینکه ارومیه چهارمین شهری است که بعد از تهران، شیراز و مشهد دفتر صدور روادید الکترونیکی در آن راه اندازی شده است عنوان کرد: با راه اندازی این دفتر شهروندان ۱۸۰ کشور دنیا به‌ جز ۱۰ کشور استثنا بدون درخواست ویزا و فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر به ارومیه فراهم آمده ‌و این مسافران ظرف حداکثر ۵ دقیقه در فرودگاه ارومیه می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند.

قشقاوی گفت: با راه‌اندازی این مرکز، شهر ارومیه بعد از تهران، مشهد و اصفهان بعنوان چهارمین شهر کشور به این سیستم مجهز شد و با این اتفاق مردم بیش از ۱۸۰ کشور جهان می‌توانند بدون درخواست ویزا و تنها با یک گذرنامه معتبر به ارومیه سفر و در کسری از زمان در فرودگاه اقدام به دریافت ویزا کنند.

وی افزود: شهر ارومیه که در بخش پزشکی یکی از شهرهای پیشرو کشور به شمار می رود، با این اتفاق می‌تواند در صنعت گردشگری بخصوص گردشگری سلامت رونق پیدا کند.

قشقاوی در پایان به وضعیت دریاچه ارومیه هم اشاره و گفت: خوشحالم وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یافته و از خداوند متعال می‌خواهم این دریاچه را دوباره مثل همیشه پرآب ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز