خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار ایلام مطرح کرد:

عسل ایلام با بسته‌بندی و برند‌سازی می‌تواند جایگاه خود را بدست آورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: عسل تولید استان ایلام با بسته‌بندی و برندسازی می‌تواند جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست بررسی خوشه عسل در استان اظهار کرد: تولید عسل مرغوب از مزیت‌های استان بوده و یکی از سوغات برجسته ایلام بشمار می‌رود.

وی افزود: به دلیل عدم بسته‌بندی مناسب و نبود برند مشخص و ساماندهی اکنون عسل از وضعیت مناسبی برخوردار نیست در حالی که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب کشور همین عسل ایلام است.

وی از نبود تنوع در بسته‌بندی عسل انتقاد کرد و گفت: در این راستا نیازمند صنایع تبدیلی و بسته‌بندی احساس می‌شود که باید با راه‌اندازی کارگاه‌های متنوع در زمینه عسل نظیر کارگاه نجاری برای کندو، دوخت لباس، آزمایشگاه کنترل کیفیت، عاج‌بری و ... این خوشه را تکمیل و راه‌اندازی کرد.

عسگری از انحراف تسهیلات پرداختی که موجب دور شدن عسل از کانون توجهات مسئولان شده انتقاد کرد و گفت: با راه اندازی خوشه عسل و همچنین برندسازی و بسته‌بندی می‌توان این محصول تولیدی را ساماندهی و از نظر تولید و ایجاد اشتغال مولد در استان با توجه به مطلوب بودن آب و هوای استان برای پرورش عسل در این زمینه وارد فعالیت جدی کرد.

وی خواستار تهیه طرح کاملی به منظور راه اندازی خوشه عسل با نام شهر عسل شد و گفت: کار مدیریتی دقیقی در این زمینه باید صورت گیرد و از توان و تجربیات افرادی که سال‌ها است در زمینه پرورش زنبور عسل در استان فعالیت دارند، استفاده شود.

در ادامه این نشست مدیرکل فنی و حرفه‌ای، معاون جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرعامل صندوق کار آفرینی و امید و متقاضیان راه‌اندازی خوشه عسل در استان مباحثی در خصوص بخش‌ها و مسائل مربوط به خود اعلام کردند.

بر اساس آمار اعلامی اکنون سالانه 600 تن عسل به ارزش ریالی 18 میلیارد ریال در استان تولید می‌شود و حدود یک هزار و 150 نفر دراین بخش فعالیت دارند.

کد خبر : ۴۴۸۲۲۵