خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان:

رشد اقتصادی مثبت از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: رشد اقتصادی از منفی 6.8 به مثبت 4.6 و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.

به گزارش ایلنا از لنگرود، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود با حضور رئیس، معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی، هماهنگی برنامه و بودجه، مدیر نظام فنی و اجرایی، مشاورین، رئیس گروه تلفیق سازمان برنامه و بودجه گیلان، فرماندار و مسئولین شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

بازدید از پروژه های کنارگذر، احداث و تکمیل بیمارستان و مصلی، سد لاستیکی و نیز خانه منجم باشی و حمام فشکالی از برنامه های سفر به لنگرود بود.

 فرماندار لنگرود بیان کرد: ما به لحاظ تامین آب مورد نیاز کشاورزی در بعضی نقاط لنگرود با مشکلات خاصی روبه رو هستیم.

سید رضا جوادپور افزود: اگر یک و دو سال اخیر مساعدت جهاد کشاورزی، بخشداران، دهیاران و مردم نبود قطعاً با مشکلات بزرگی مواجه می‌شدیم.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه امسال پشت سد سفید رود نسبت به سال گذشته کمتر جمع شده است، تصریح کرد: در سال جاری مشکلات نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود زیرا شهرستان در انتهای آبخوری قرار دارد و حدود 26 کیلومتر طول می‌کشد تا به لنگرود برسد.

وی به راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ در نقاط بحرانی اشاره کرد و گفت: آب در معیشت و روان مردم تاثیرگذار است و امیدواریم با اهتمام مسئولان و مردم با تعیین مکانی برای راه‌اندازی پمپاژ مشکل آب برطرف شود.

جوادپور خاطرنشان کرد: 18 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه لنگرود از محل دو درصد، تملک و ماده 180 استان اختصاص یافته است.

رشد اقتصادی از منفی 6.8 به مثبت 4.6  و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.

در ادامه جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در سخنانی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر دیروز بخشی از تکیه ما در انقلاب ایشان بودند امروز باید این خلاء را با کار، تلاش و تکیه بیشتر به مقام معظم رهبری و مردم جبران کنیم.

کیوان محمّدی با اشاره به سال پایانی خدمت دولت افزود: رشد اقتصادی از منفی 6.8 به مثبت 4.6  و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است. این عددی که سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند و پیش بینی برای سال آینده نیز 5.2 است.

وی از مبارزه سخت مذاکرات هسته‌ای و کسب امتیازاتی برای کشور و توفیق دستگاه دیپلماسی ایران سخن گفت و تصریح کرد: همین که 6 قدرت جهانی در یک طرف میز مذاکره و ایران طرف دیگر مذاکره بودند از دستاوردهای عظیم انقلاب ماست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه اگر تا دیروز می‌گفتیم تحریم‌ها تَرک برداشته ولی امروز می‌گوییم تحریم‌ها شکاف برداشته است ادامه داد: تیم مذاکره کننده با امکاناتی که در اختیار دارند در تلاش هستند تا مشکلات را برطرف کنند. در همین راستا روز گذشته شاهد آن بودیم یک فروند ایرباس جدید  پس از 37 سال تحویل ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده استاندار محترم که پیش از این دارای تجارب مدیریتی ارزشمندی بوده‌اند، سال گذشته سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود  اما همه مسئولان تلاش کرده‌اند و می‌کنند تا آسیبی به کشور وارد نشود.

محمّدی با اشاره به تخصیص بودجه‌ها گفت: میزان تخصیص‌ها چه در بخش هزینه‌ای و چه در بخش عمرانی به نسبت کاهش نیافته اما به صورت عددی افزایش یافته است. این بدان معناست که از سال 87 که بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید از ردیف اعتبارات استانی خارج شد نسبت بودجه استانی در بخش هزینه‌ای همواره 4.5 و عمرانی بین 2.8 تا 3.2 درصد بوده است.

وی اظهار داشت: از سال 93 در این استان رشد هزینه‌ای به صورت مستمر  3.1 درصد بوده است. این رقم هرچند چشمگیر نیست اما نشان‌دهنده یک روند رو به رشد است که باید آن را به فال نیک گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به مواهب طبیعی و ظرفیت بالای شهرستان لنگرود در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد:  مهم‌ترین ویژگی این شهرستان و کل استان گیلان در محیط زیست و طبیعت بکر آن است. این نگین را همراه با فرهنگ باید پاس بداریم.

وی به بازدید از آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: این آثار تاریخی است که فرهنگ ما را به منصه ظهور می‌رساند و از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد. لذا باید در احیا و حفظ این فرهنگ و معماری‌ها  کوشا باشیم و از آنها بهتر استفاده کنیم.

محمّدی در پایان در خصوص محدودیت‌های اعتباری عنوان کرد: در برخی از پروژه‌ها محدویت‌هایی وجود دارد. امسال حداکثر می‌توانستیم 10 درصد پروژه جدید داشته باشیم  به شرط آنکه 50 درصد بودجه در سالجاری و مابقی در سال آینده تخصیص یابد و طی دو سال به اتمام برسد. امیدواریم در مرکز استان در جهت تسهیل روند اجرای پروژه‌ها موثر باشیم.

بازدید از پروژه های کنارگذر، احداث و تکمیل بیمارستان و مصلی، سد لاستیکی و نیز خانه منجم باشی و حمام فشکالی از برنامه های سفر به لنگرود بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز