خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در بندرعباس:

موافق به کارگیری نیروهای بومی در هرمزگان هستم

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۸۴۱

وزیر نیرو گفت: با بکارگیری نیروهای بومی در هرمزگان موافق هستم و از پیمانکاران و سرمایه گذاران آب و برق خواهم خواست این مسئله را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، حمید چیت چیان در نشست مشترک با استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در هرمزگان موضوع آب است، عنوان کرد: در این راستا می توان از منابع آب شور رودخانه های استان نیز استفاده کرد چون شیرین سازی این آب ها راحت تر و به صرفه تر است و با توجه به وجود خاک مستعد و آفتاب مناسب در هرمزگان از این آب ها می توان استفاده اقتصادی داشت.

وی ادامه داد: برنامه آب استان هرمزگان باید به صورت کامل تدوین شود و از متقاضیان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آب نیز استقبال می کنیم.

وزیر نیرو افزود: قسمت عمده تامین آب شرب هرمزگان باید به تاسیسات شیرین سازی و نمک زدایی متکی شود تا فشار از روی دشت ها برداشته شود و در این راستا تاسیسات خوبی در استان ایجاد شده و نیاز است اجرای طرح های احداث آب شیرین کن به طور جدی در هرمزگان پیگیری شود.

چیت چیان با بیان اینکه در زمینه برق امکان سرمایه گذاری مناسبی وجود دارد، تصریح کرد: صنعت برق باید بتواند درآمد لازم را کسب کند که در این زمینه باید روی وصول مطالبات متمرکز شد و اگر مطالبات برق در هرمزگان وصول شود، چهره برق این استان کاملا تغییر می کند.

وی گفت: به موازات تلاشی که برای وصول مطالبات در هرمزگان می شود ما متعهد می شویم، سهم بیشتری را برای استان از این بخش اختصاص دهیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: در بخش تولید برق در این استان امکان سرمایه گذاری مناسبی وجود دارد که زمینه ساز توسعه صنعتی و رفاه مردم استان خواهد شد و نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک نیز با سرمایه گذاری روسیه احداث می شود که عملیات این طرح در آینده نزدیک با حضور مقامات عالی رتبه کشور روسیه صورت می گیرد.

چیت چیان با بیان اینکه با به کارگیری نیروهای بومی در هرمزگان موافق هستم و از پیمانکاران و سرمایه گذاران آب و برق خواهم خواست این مسئله را مد نظر قرار دهند، اظهار داشت: منابع انسانی اساس توسعه است و اگر از نیروهای هر منطقه استفاده نشود، توسعه نمی تواند پایداری لازم را داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در شیرین سازی آب دریا به مشکل پساب فاضلاب بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: رفع مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا را به طور خاص پیگیری می کنم و در برنامه ششم نیز مسائل فاضلاب در مناطق ساحلی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز