خبرگزاری کار ایران

عضوشورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کردستان:

اصلاح‌طلبی وجود شفافیت رسانه‌های آزاد را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۰۹۲

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کردستان گفت: اصلاح طلبی یعنی شفافیت کامل همه امور و اهتمام داشتن به توسعه سیاسی که جلوی رانت خواری و فرصت‌های غیر متعارف را می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، محمد حسین عباس آبادی در مراسم همایش پیامبر منادی وحدت، که توسط شورای اصلاح طلبان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر با حضور شهروندان و جمعی از طرف داران اصلاح طلب برگزار شد، اظهار داشت: نام اصلاح طلبی در کشور تزیین یافته است با سلامت، صداقت، پاکی و 8 سال ریاست جمهوری خاتمی، سندی است بر سلامت، صحت اصلاح طلبان در این کشور.

وی گفت: هر صدایی از طرف هر کس که به دنبال ایجاد طرد و تکفیر در میان جامعه بزرگ مسلمانان باشد آن را محکوم و چنانچه آگاهانه باشد آن صدا را وصل به سرویس‌های جاسوسی بیگانگان و در راستای منافع بیگانگان ارزیابی می کنیم.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کردستان در ادامه افزود: امروز فرصت مبارکی است که بعد از مدت ها اصلاح طلبان استان، مواضع خود را در موضوع های مختلف بیان کنند چرا که مواضع اساسی ما همان مطالبی است که بزرگان اصلاحات همیشه بیان کرده اند.

عباس آبادی به توضیحات مصداقی و موضوعات کلی اشاره کرد و افزود: جامعه مدنی مدنظر اصلاح‌طلبان بر اساس نظر اقای خاتمی رئیس جمهور اسبق، همان مدینه النبی است و لذا اصلاحات مد نظر خارج ازچارچوب ارزش‌های اصیل اسلامی تعریف نمی شود.

وی گفت: وارد کردن اتهاماتی نظیر اینکه اصلاح طلبان می‌خواهند وجهه دین را بشکنند را ناروا و ناشایست می‌دانیم و آن را یک نوع بی اخلاقی تلقی می کنیم لذا از دیدگاه اصلاح طلبان و مطابق قانون اساسی و فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی رای مردم در همه امور تعیین کننده است.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کردستان بیان کرد: آن دیدگاهی که اعلام می دارد رای مردم تزئینی است خلاف دیدگاه های امام راحل و انقلاب است.

عباس آبادی عنوان کرد: مهم ترین مولفه امنیت، حضور مردم در صحنه انتخابات و بها دادن به رای و نظر مردم است که از نظر ما امنیت علاوه بر جنبه سخت افزاری و مهم تر از آن، دارای جنبه مردمی است لذا وقتی مردم در تصمیم گیری ها به حساب بیایند، خودشان امنیت کشور راتامین می کنند.

وی گفت: امنیت پایدار با نقش آفرینی مردم از همه اقشار، قومیت‌ها، مذاهب و جناح‌ها تامین می شود پس اگر رای مردم به حساب آید در نتیجه همه مسئولان در مقابل مردم و نهادها برخواسته از رای مردم پاسخگو خواهند بود و با سئوال نماینده مجلس برآشفته نمی شوند.

محمد حسین عباس آبادی در ادامه گفت: از نظر اصلاح طلبان رعایت قانون امری انقلابی و در عین حال اسلامی است و بر این اساس هرگونه حرکت خلاف قانون یا به بهانه‌های مختلف و دور زدن قانون را روا نمی داریم، لذا اقدام کسانی که خلاف قانون و عرف بین الملل در روز روشن به سفارتخانه کشور خارجی حمله می‌کنند، عملی زشت و غیر قانونی و غیر انقلابی و در راستای مصالح بیگانگان تلقی می شود که به ضرر انقلاب و ارزش های انقلاب است.

وی اذغان داشت: اصلاح طلبی از دیدگاه ما یعنی شفافیت و همه چیز در معرض دید مردم  قرار گرفتن و مردم را محرم دانستن. اصل شفافیت رسانه‌های آزاد را می‌طلبد تا در راستای گسترش شفافیت‌سازی اهتمام لازم را به خرج دهند.

وی تصریح کرد: اگر شفافیت باشد امثال بابک زنجانی‌ها  به وجود نخواهدآمد و البته معلوم است بابک زنجانی به تنهایی عامل این فساد بزرگ نیست بلکه کسانی که در دولت های نهم و دهم مجوزهای لازم برای فروش نفت و ارز به ایشان داده اند نیز باید پاسخگو باشند.

عباس آبادی در ادامه به ارزیابی عملکرد دولت فعلی اشاره کرد و گفت: دولت فعلی در زمینه سیاست خارجی به‌خوبی عمل کرده و بر اثر این تعاملات عزت و اقتدار ایران در جهان افزایش ‌یافته است و در ادامه این سیاست شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی قطعنامه صادر کرد.

وی به حوزه اقتصاد کشور در دولت فعلی اشاره کرد واظهار داشت: در زمینه اقتصادی نیز رشد خوبی انجام شده است و بسیاری از کارخانه‌های تعطیل‌شده مجددا به فعالیت پرداخته‌اند و سبب رشد اقتصادی 4/7 درصدی گردیده است و این برای ما افتخار است، هرچند این رشد در زمینه اشتغال به حد مطلوب نرسیده است و شکوفایی در اقتصاد نیاز به عزم ملی و همکاری تمام دستگاه‌ها دارد. ضمنا دولت تدبیر و امید توجه ویژه به پروژه‌های اساسی توسعه، بخش‌های فرهنگی، سیاست و آموزش دارد.

وی به نقش صدا و سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در نقد دولت این روزها عادلانه برخورد نمی‌کند و در بخش های خبری در اکثر اوقات، توضیحات و توصیف هایش منصفانه نیست.

وی تصریح کرد: اعتماد مردم با ارایه اخبار صحیح جلب می‌شود وانتظار می‌رود رسانه‌ملی که از بودجه ملی  این کشور مصرف می‌کند صدای همه مردم باشد نه فقط عده‌ای خاص.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان به حضور مردم استان در صحنه‌های سیاسی و انتخابات اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است متوسط هوش سیاسی مردم کردستان از متوسط هوش سیاسی کشور بیشتر است لذا اقدام مردم استان در انتخابات سال 92 هم هوشمندانه و هم استراتژیک بوده است.

وی ادامه داد: جریان اصلاح طلبی از دولت جدا است و اصلاح طلبان مسئولیت همه کارهای دولت را برعهده نمی‌گیرند و تغییر یا عدم تغییر مدیران استانی را در موارد زیادی مطلوب دانسته و در بعضی از موارد نیز مطلوب ارزیابی نمی‌کنیم. مخصوصاً در مورد انتصاب فرمانداران باید دقت و سرعت بیشتر لحاظ شود.

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کردستان در زمینه برنامه‌های دولت در استان گفت: برنامه‌ها  و فعالیت‌ها به شیوه علمی در استان انجام می‌گیرد، اعتبارات کشاورزی صد درصد افزایش پیداکرده است. در حوزه راه اکثر راه‌های اصلی برون شهری در حال چهار بانده شدن است. در زمینه گردشگری و صنعت و معدن نیز مطالعات، طرح ها و پروژه ها به ‌صورت گسترده در حال انجام است ولی انتظارات به‌ حق مردم کردستان که تخصیص اعتبارات ویژه است نیازمند عزم وتلاش بیشتر دولتمردان است و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه باید همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز