خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش «مدوتک» در تهران

اولین رویداد کارآفرینی مد و لباس با عنوان «مدوتک» از تاریخ 8 الی 10 دی‌ماه 95 در مجتمع تجاری پالادیوم تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این رویداد، طراحان و متخصصان حوزه مد و لباس، برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک، مدیران تجاری و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار گرد هم می‌آیند تا با ارائه ایده‌های خلاقانه و بکر خود، کسب و کارشان را شروع کرده و به رقابت با یکدیگر بپردازند.

در واقع از اهداف برگزاری رویداد مدوتک می‌توان به آشنایی با ادبیات و اصول راه‌اندازی یک کسب و کار موفق در صنعت مد و لباس، گسترش بسترهای بازرگانی و فروش، به روزسازی سیستم خرده فروشی پوشاک به منظور کمک و تقویت فروش پوشاک نشانه‌ای ایرانی و حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد. این رویداد در دوبخش آموزشی و مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

در بخش آموزشی کارگاه طراحی مدل‌های موفق کسب و کار ویژه صنعت مد و پوشاک، ابزارهای لازم برای مدیریت مدل‌ها و معرفی آن به همکاران و سرمایه‌گذاران آموزش داده می‌شود‌.

 در بخش مسابقه‌ای با الگوبرداری از مدل‌های موفق رویدادهای جهانی و در سه روز آخر هفته برگزار می‌شود و در آن گروه‌های مختلف زیر نظر اساتید برجسته طی 54 ساعت و  در یک فضای واقعی به کار روی ایده‌هایشان و ارائه مدل مناسب از کسب و کار و ساخت یک نمونه اولیه از آن می‌پردازند.

همچنین در این رویداد شرکت‌کنندگان یاد می‌گیرند چگونه درست فکر کرده و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهند.

در بخش مساب‍قه‌های، شرکت کنندگان در روز اول  ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده، بهترین ایده‌ها با رای داوران انتخاب می‌شوند.

سپس صاحبان ایده‌های برگزیده، شروع به تیم‌سازی و جذب تخصص‌های لازم برای اجرای ایده خود می‌کنند و پس از تشکیل تیم‌ها روز اول به پایان می‌رسد.

روز دوم تیم‌ها در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک و راهنمایی مربیان با تجربه که خود از میان کارآفرینان موفق هستند، شروع به اجرایی کرددن ایده‌های خود می‌کنند.

با شروع روز سوم تیم‌ها تمام سعی خود را برای ارائه یک نمونه اولیه از ایده هایشان به کار می‌گیرند.

عصر روز سوم زمان ارائه ایده‌ها و محصول اولیه در حضور هیئتی از داوران که از میان کارآفرینان موفق، اساتید دانشگاهی و سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند. به‌طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و… از طرح خود دفاع می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. تیم‌های تشکیل شده می‌توانند تیم خود را بعد از این رویداد حفظ کرده و با تجربه‌هایی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

در حقیقت رویداد مدوتک مکان و فرصت مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کارهایی است که بر پایه فن‌آوری اطلاعات در بخش صنعت مد و لباس میباشد که در آن ایده‌پردازان و عاشقان کسب و کار می‌توانند تیم خود را تشکیل دهند و با کمک شرکای تازه خود اولین تجربه کارآفرینی را در یک فضای کم حاشیه و بدون ریسک تجربه کنند.

همچنین علاوه بر این موارد می‌توان به آموزش کارآفرینان جوان و آشنایی آنها با کارآفرینان دیگر، سرمایه‌گذاران، مشتریان و بازار، به عنوان کارکردهای این رویداد اشاره کرد.

از طرفی کارآفرینان در کوتاه‌ترین زمان، در یک آخر هفته، می‌توانند مسیر دقیقی را برای شناسایی بازار و مخاطبان خود طی کنند و با فرآیند طراحی کسب و کار آشنا شوند.

رویداد مدوتک توسط موسسه هنری مد هنر نوآوری، شرکت فراخیز و موسسه خوش‌پوشان رادین و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری روزهای 8 الی 10 دی‌ماه در مجتمع تجاری پالادیوم برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۴۱۶۰۹