خبرگزاری کار ایران

خالصی مطرح کرد:

لزوم بهره‌مندی از ابتکارات بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست؛ تاکید کرد: باید از ابتکارات بخش خصوصی برای این امر بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، مجتبی خالصی ظهر امروز در جلسه سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی محدود یک برهه خاص نیست.

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه افزود: اقتصاد مقاومتی بر مبنای پنج رویکرد درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری، دانش بنیانی و مردمی بودن است.

خالصی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست؛ تاکید کرد: باید از ابتکارات بخش خصوصی برای این امر بهره‌مند شد.

وی افزود: فرمانداران و مسئولان باید به دنبال بخش خصوصی رفته و ضمن دعوت از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری مشکلاتشان را بررسی و درصدد رفع موانع تلاش کنند.

رئیس شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد بومی و علمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به دنبال میزان بهره بری حداکثری از فن آوری دنیا بوده و درصدد است تا وابستگی خود را به نفت کم کند.

خالصی افزود: توسعه صادرات غیر نفتی و نفتی بخش دیگری از محور‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید جدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای ۲۴ بند مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ بیان داشت: این موضوعات به تحول انتقال فنی از وضعیت سنتی به وضعیت مدرن ختم خواهد شد.

رئیس شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی درمانی است که بتوانیم به اهداف سند چشم انداز دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که بر اثر تحولات بیرونی اقتصاد کشورتحت تاثیر قرار نگرفته و به رشد ادامه دهد؛ اظهار کرد: بودجه کشور مبتنی بر فروش نفت بسته می‌شود و کلاس اقتصاد مقاومتی برآن است که وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

خالصی بیان داشت: توجه به عدالت یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که استفاده از مزیت‌های جغرافیایی سرزمینی یکی دیگر از بندهای موثر این سیاست‌ها می‌باشد.

کد خبر : ۴۳۸۳۷۵