خبرگزاری کار ایران

بیمارستان گراش مجهز به دستگاه پیشرفته تشخیص سرطان شد

دستگاه فروزن سکشن به مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان به همت خیرین برای بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش خریداری شد.

به گزارش ایلنا، احمد عبدالهی فوق تخصص جراحی سرطان گفت: با این دستگاه می‌توان نمونه بافتی خارج شده از بدن بیمار را به قطعات بسیار بسیار ظریف در حد یک میلیونیوم‌ میلی‌متر تبدیل کرده و با دقت بسیار زیادِ متخصص پاتولوژیست به جراح یاری می‌دهد که در همان یک نوبت جراحی، سرطان درمان شود.

او افزود: این دستگاه که به همت خیرین برای بیمارستان گراش تهیه شده است فقط در بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی پیشرفته برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها به خصوص سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عبدالهی در ادامه تصریح کرد: در بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش با توجه به حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص، این دستگاه کمک زیادی به ارتقاء کیفیت درمان می‌کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش ضمن تقدیر از همت خیرین گفت: با نصب این دستگاه دیگر لازم نیست بیمار مبتلا به سرطان، چندین بار تحت عمل جراحی قرار گیرد، مثلا اگر توموری در شکم فردی تشخیص داده شود، فقط در یک نوبت تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و همزمان با جراحی، تشخیص نیز توسط این دستگاه صورت می‌گیرد و در حالی که بیمار در اتاق عمل حضور دارد، جراحی سرطان با راهنمایی پاتولوژیست با حداقل صدمه به مریض انجام می‌شود.

عبدالهی در پایان افزود: با نبود این دستگاه بیماران می‌بایست چندین نوبت تحت عمل جراحی قرار گرفته و از عوارض عمل متعدد رنج می‌بردند.

کد خبر : ۴۳۷۴۲۱